×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

اقدام جدید مایکروسافت که ترامپ را خوشحال کرد!

مایکروسافت توانست پروژه عظیم JEDI را از چنگ آمازون و جف بزوس درآورد؛ موفقیتی که احتمالا ترامپ هم از آن خرسند است.

دولت آمریکا پس از مدت ها کش و قوس سرانجام پروژه ۱۰ میلیارد دلاری سرویس های پردازش ابری پنتاگون را به مایکروسافت واگذار کرد. این برنامه که با عنوان «زیر ساخت یکپارچه دفاع سازمانی» (JEDI) شناخته می شود، سرویس های ابری را در زمینه های متعددی از ذخیره سازی داده ها گرفته تا پردازش هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و محاسبات فوق حساس برای پنتاگون فراهم می سازد.

پروژه JEDI بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد و از اینرو به معنی تسلط ردموندی ها بر حوزه محاسبات ابری و به حاشیه راندن آمازون است. تا سال گذشته صدها شرکت برای به دست آوردن این قرارداد دندان تیز کرده بودند اما با کنار گذاشته شدن رقبایی نظیر IBM و اوراکل در اوایل امسال، تنها مایکروسافت و آمازون به عنوان کمپانی های واجد شرایط در میدان باقی مانده بودند.

فرایند مزایده از همان ابتدا آماج نقدهای زیادی بود، برای مثال برخی رقبا مزایده را به سود آمازون می دانستند و برخی دیگر نظیر اوراکل مدعی بودند که قرارداد با مشکل تضاد منافع مواجه است. این مساله تا جایی پیش رفت که دونالد ترامپ با اشاره به شکایت های متعدد از سوی بزرگترین کمپانی های جهان، از بازبینی قرارداد خبر داد.

مدت کوتاهی پس از آن وزارت دفاع قرارداد را برای بررسی های بیشتر به حال تعلیق درآورد و حالا مایکروسافت توانسته آن را از چنگ رقیب درآورد. این پیروی به مذاق ترامپ هم خوش می آید چرا که وی مدتهاست بزوس و آمازون را به بهانه انتشار خبرهای نادرست و مسائلی نظیر مالیات به نقد می کشد.

هرچند پروژه JEDI طی دهه آینده درآمد سرشاری را به جیب ردموندی ها سرازیر می کند اما برخی از کارکنان این شرکت از همکاری با پنتاگون رضایت ندارند. پرسنل مایکروسافت پیش از این خواستار لغو پروژه تامین ۱۰۰ هزار هدست واقعیت مجازی برای ارتش شده بودند اما این اعتراضات در نهایت راه به جایی نبرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false