×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

حجم ذخیره آب سد سفیدرود ۶۳ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: حجم آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وحید خرمی : با بیان اینکه سطح وسیعی از اراضی کشاورزی موجود در استان گیلان به منابع آبی ذخیره شده پشت سد سفیدرود وابسته هستند اظهار داشت: حجم آب ذخیره شده پشت سد مخزنی سفیدرود امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان میزان آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود را برشمرد و در تشریح بیشتر این موضوع عنوان کرد: در حال حاضر معادل ۳۹۱ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده است که منابع آن برای فصل زراعی جدید در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خرمی انتقال آب سد سفیدرود به مناطقی در گیلان که داخل شبکه آبیاری این سد هستند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برآوردهای ما از افزایش حجم آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود حکایت دارد به طوری‌که طبق بررسی‌های انجام شده این مقدار افزایش آب حدود ۱۵۱ میلیون مترمکعب تخمین زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده بود خاطرنشان کرد: روند ذخیره شدن آب در این سد مخزنی، روند خوب و مورد قبولی است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و بارش نزولات جوی انتظار داریم منابع آبی آن به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان دبی ورودی آب سد سفیدرود در زمان کنونی را حدود ۱۳ متر مکعب برثانیه و خروجی را آن نیز ۱۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون آب مورد نیاز ۱۷۱ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های موجود در گیلان از منابع سد سفید رود تأمین می‌شود.

خرمی گنجایش کنونی سد سفیدرود را نیز یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از مدت‌‌ها قبل برای مدیریت آب مورد نیاز استان در بخش کشاورزی و آب شرب، ساخت و بهره‌برداری از سدهای مخزنی و سدهای لاستیکی را در تمام نقاط استان در دستور کار دارد.

وی سدهای مخزنی بزرگی نظیر سد پلرود در شرق گیلان واقع در شهرستان رودسر و یا سد دیورش رودبار را از جمله پروژه‌های در دست اجرا شرکت آب منطقه‌ای گیلان دانست و عنوان کرد: احداث سازها و سدهای لاستیکی برای تأمین آب شرب و زراعت در شرق و غرب گیلان نیز به صورت متوازن پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آغاز فصل بارش باران و افزایش حجم نزولات جوی در این استان سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها این شرکت جلسات مدیریت بحران را به صورت مستمر برگزار می‌کند و تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی در استان اندیشیده می‌شود.

خرمی ارتباط با مدیران امور منابع آب شهرستان‌های استان گیلان را برای آمادگی جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: مدیران امور منابع آب ضمن هماهنگی با فرمانداران، جهت خروج ماشین‌آلات پیمانکاران از بستر رودخانه‌های استان گیلان اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false