×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

 کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال بار دیگر گلزنی کرد و رکورد به علی دایی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران نزدیک‌تر شد.
تیم ملی فوتبال پرتغال در حالی شب گذشته (جمعه) در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ با نتیجه ۳ بر صفر میهمان خود، لوکزامبورگ را شکست داد و با ۱۱ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی گروه B این رقابت‌ها ایستاد که کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن گل دوم پرتغال در دقیقه ۶۵ شمار گل‌های دوران حرفه‌ای خود را به عدد ۷۰۰ رساند، این در حالیست که برخی منابع این تعداد را ۶۹۹ گل می‌دانند. این همچنین نود و چهارمین گل ملی رونالدو با پیراهن پرتغال بود که او را یک گام دیگر به علی دایی، بهترین گلزن تاریخ در رده ملی نزدیکتر کرد که با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران ۱۰۹ گل به ثمر رسانده است.
علی دایی پیش از این در گفت‌وگو با نشریه اسپانیایی «مارکا» چاپ مادرید گفته بود: «شکی ندارم که کریستیانو رونالدو رکورد مرا خواهد شکست». همچنین ژوزه مورینیو، سرمربی پیشین تیم‌های رئال مادرید و منچستریونایتد در این باره اظهار داشته بود: «در سن ۳۴ سالگی، رونالدو هنوز روی فرم است و این اصلاً غافلگیرم نکرده است. کریس تنها به فکر پیروزی، شکستن رکوردها است و همیشه می‌خواهد بهتر شود. او پدیده است.
کریستیانو رونالدو ۳۴ ساله پیش از این ۶۹۹ گل خود را در جریان ۹۷۲ بازی از رقابت‌های باشگاهی و ملی به ثمر رسانده بود. او در ۴۵۷ بازی حداقل یک بار موفق به گلزنی شده است. کریس در ۱۲ رقابت مختلف پایش به گلزنی باز شده و این بدین معناست که در هر ۱۱۲ دقیقه یک گل زده به نام خود ثبت کرده است.
ونگر: اِزار جای خالی رونالدو را پرنخواهد کرد/ رئال مادرید هنوز «ادن» واقعی را ندیده است
بوفون: مسی و رونالدو، فدرر و نادال فوتبال هستند
رونالدو در رده باشگاهی در ۳۱ بازی ۵ گل برای اسپورتینگ لیسبون، در ۲۹۲ بازی ۱۱۸ گل برای منچستریونایتد، در ۴۳۸ بازی ۴۵۱ گل برای رئال مادرید، و در ۵۱ بازی ۳۲ گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است.
کریس در رده ملی بیشترین گل‌زده را مقابل تیم‌های لتونی، آندورا و ارمنستان داشته است و مقابل هر یک از این تیم‌ها ۵ گل زده است. در رده باشگاهی هم تیم‌هایی که بیشترین گل را از این فوق‌ستاره پرتغالی دریافت کرده‌اند، عبارتند از سویا (۲۷ گل)، اتلتیکومادرید (۲۵ گل)، ختافه (۲۳ گل)، سلتاویگو (۲۰) و بارسلونا (۱۸).

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false