×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

نشست کارگروه پسماند استان
استاندار تاکید کرد : کمیته شناسایی و معرفی متخلفان احتمالی در اجرای طرح های مدیریت پسماند در سایت دفن زباله سراوان تشکیل شود.

استاندار گیلان در نشست کارگروه پسماند استان با بیان اینکه حل مشکل پسماند باید اولویت اول شهرداری رشت باشد گفت : مشکل زباله سراوان تنها مختص مردم آن منطقه نیست، بلکه درد مشترک همه گیلانیان است.
ارسلان زارع از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، فرماندار و شهردار رشت آخرین وضعیت ساماندهی زباله های منطقه سراوان را پیگیری کرد.
وی ضمن پیگیری امور مربوط به حقوق شهروندان ، آخرین وضعیت ساماندهی زباله های منطقه سراوان را جویا شد و دستورات لازم برای شتاب در احداث تصفیه خانه شیرابه زباله و ایمن سازی شرایط برای اهالی منطقه و نیروگاه زباله سوز را صادر کرد.
استاندار گیلان صبر مردم سراوان را قابل تقدیر دانست.
ارسلان زارع با قدردانی از اهتمام دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تشکیل کارگروهی در این سازمان برای موضوع پسماند استان های شمالی و همچنین توجه خاص وزیر کشور ، به مردم اطمینان داد که مسئولان در حال انجام اقداماتی برای رفع مشکلات مربوطه هستند.
وی تاکید کرد : روند پیشرفت امور مربوط به احداث تصفیه خانه شیرابه و دیگر اقدامات مرتبط با بهبود شرایط محل دفن زباله سراوان و پروژه نیروگاه زباله سوز به طور مرتب گزارش شود.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اهتمام همه دستگاه های اجرایی در به ثمر رسیدن پروژه تصفیه شیرابه زباله سراوان گفت : مقوله پسماند باید اولین اولویت شهرداری رشت و دغدغه اصلی همه مسئولان استان باشد.
ارسلان زارع تاکید کرد : شهردار رشت باید در طول فصل پاییز هفته ای یکروز در سایت سراوان مستقر شود.
وی از وعده دادن به جامعه هدف بدون آینده نگری و نیازسنجی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی مدیران دستگاه های اجرایی برای امید بخشی ، بدون در نظر گرفتن ظرفیت و منابع در دسترس برنامه های آتی را بیان می کنند این در حالیست که تحقق نیافتن برنامه های اعلام شده موجب نگرانی عمومی و کاهش اعتماد مردم می شود.
استاندار گیلان همچنین دستور داد تا کمیته ای برای شناسایی و معرفی قصور کنندگان و یا متخلفان احتمالی در اجرای پروژه مدیریت پسماند در سایت دفن زباله سراوان تشکیل شود.
ارسلان زارع بر برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای حل معضل پسماند در همه مناطق استان تاکید کرد و یادآور شد : فرمانداران و شهرداران سایر مناطق استان نیز که با معضل زباله مواجه هستند باید مشارکتی موثرتر در اقدامات صورت گرفته و نیز بیان نیازمندی ها و مشکلات این حوزه داشته باشند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا باید مورد توجه عمومی قرار گیرد ، تصریح کرد : متاسفانه این مقوله فرهنگی آن طور که باید جدی دنبال نشده است ؛ لذا باید همه شهرداری ها، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و رسانه های جمعی در این مسیر گامی موثر بردارند.
استاندار گیلان استفاده از تکنولوژی روز و بهره گیری از تجارب دیگر کشورها در حوزه پسماند را امری مهم خواند و گفت : در بهره گیری از هر نوع تکنولوژی برای حل مشکل پسماند باید رعایت استانداردهای زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.
ارسلان زارع در پایان بر لزوم انعکاس فعالیت های انجام شده در حوزه پسماند با رعایت صداقت در گفتار تاکید کرد و افزود : این کار باید با اقدامات فراگیر اجتماعی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما، سایر رسانه ها و فضای مجازی انجام پذیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false