×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

سیگاری‌ها بیشتر به این سرطان مبتلا می‌شوند

رئیس انجمن اورولوژی ایران از سرطان مثانه در کشورمان به عنوان یکی از شایع‌ترین سرطان‌های دستگاه ادراری نام برد که این نوع سرطان در افراد سیگاری شایع‌تر است.

عباس بصیری روز جمعه در همایش میان دوره‌ای انجمن اورولوژی ایران در کرمان استعمال سیگار را از عوامل اصلی بروز سرطان مثانه برشمرد و اظهار داشت : آمار این سرطان در مردان ۲.۵ تا سه برابر زنان است.
رئیس انجمن اورولوژی ایران بر لزوم ترک سیگار و دخانیات در افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه ادراری تاکید کرد و افزود: افراد سیگاری که سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می‌شود پس از درمان، بیشتر در معرض خطر برگشت پذیری سرطان و یا حتی مرگ ناشی از این بیماری قرار می گیرند که باید بیشتر مواظبت کنند.

بصیری با اشاره به اینکه در افراد سیگاری در مقایسه با غیرسیگاری ها خطر بازگشت بیوشیمی سرطان پروستات، مرگ ناشی از این سرطان و یا حتی مشکلات و بیماری های دیگر افزایش پیدا می‌کند، افزود: هر چه میزان مصرف سیگار در طول سال بیشتر باشد این خطر نیز تشدید خواهد شد.
او ادامه داد: سنگ دستگاه اداری نیز یکی از شایع ترین بیماری ها در کشور است و می توان گفت که سنگ دستگاه ادراری و سرطان مثانه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از بیماری های دستگاه ادراری را تشکیل می دهد.
وی گفت: سنگ های کلیه، میزنای (حالب)، مثانه و مجرای ادراری بیشترین نوع سنگ هاست که دستگاه ادراری را درگیر می کند.
حالب، لوله های عضلانی باریکی است که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند.
بصیری، با بیان اینکه سرطان مثانه و سرطان پروستات در مردان، شایع ترین انواع سرطان هاست، افزود : کشورهای دیگر بیشتر با سرطان پروستات و جامعه ما با سرطان مثانه درگیر است.
رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: نخستین نشانه بیماری دستگاه ادراری، وجود خون در ادرار است و این می تواند نشانه سرطان مثانه باشد حتی اگر این موضوع با نشانه های دیگری مانند احساس سوزش و درد همراه نباشد از این رو مردم نباید در صورت مشاهده خون در ادرار نسبت به آن بی تفاوت باشند.
بصیری ضمن تاکید بر اگاهی بخشی به مردم در خصوص این بیماری گفت :در این انجمن چند کمیته تخصصی تعریف شده که کمیته پژوهشی این انجمن قرار است چندین طرح علمی پژوهشی را اجرا کند.
وی تصریح کرد: سرطان مثانه در کشور بیشتر از سرطان پروستات بار بیماری ایجاد می‌کند و کمیته پژوهشی در این راستا برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

بررسی تازه ترین دستاوردهای علم پزشکی جهان پیرامون پروستات
دبیر اجرایی این همایش علمی تحصصی گفت: موضوع این کنگره۲ روزه، تبادل نظر درباره تازه‌ترین دستاوردهای علم پزشکی جهان در حوزه درمان بیماری بزرگی خوش‌خیم پروستات بود که در مردان به‌ویژه مردان مسن بسیار شایع است.
حسین کرمی افزود: شرکت‌کنندگان در این همایش درخصوص روش‌های جدید درمان این بیماری به ویژه روش‌های کمتر تهاجمی از قبیل لیزر با یکدیگر تبادل نظر کردند.

وی دستاوردهای این همایش را تبادل نظر پزشکان جراح کلیه پیرامون آخرین روش های جراحی و جراحی های کم تر تهاجمی و پیشرفته بیماری بزرگی خوش خیم پروستات عنوان کرد.
دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: همچنین بحث و تبادل نظر در مورد دستیابی به آخرین تکنولوژی به کار رفته در جراحی بیماری خوش خیم پروستات از دیگر دستاوردهای همایش بود.
کرمی گفت: تبادل نظر پزشکان جراح در این همایش همچنین منجر به احصا بهترین روش جراحی پروستات با توجه به امکانات و شرایط موجود در ایران شد.
در این کنگره اساتید شاخص رشته اورولوژی از سراسرا کشور از جمله تهران، مشهد، همدان، کرمانشاه، شیراز و یزد به همراه ۱۴۰ نفر از پزشکان و دانشجویان پزشکی رشته اورولوژی و رشته‌های پیرامونی آن شرکت داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در مراسم پایانی این کنگره ارتباط پژوهشگران و آشنایی آنها با روش‌های به‌روز از اهداف برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی عنوان کرد و گفت: برگزاری این کنگره‌ها در کنار اهداف علمی دارای مزیت‌هایی چون آشنایی میهمانان و شرکت‌کنندگان با موقعیت جغرافیایی و شرایط فرهنگی منطقه است.
حمیدرضا رشیدی‌نژاد افزود: یکی از سرطان‌های شایع در استان کرمان سرطان مثانه و پروستات است که امیدواریم برگزاری چنین کنگره‌های علمی منجر به پژوهش‌های تحقیقاتی در رابطه با علل شیوع این نوع سرطان در استان و کشور باشد.
کنگره میان دوره ای انجمن اورولوژی ایران با حضور اورولوژیست‌های مطرح ایران در ۱۱و ۱۲ مهرماه در هتل پارس کرمان برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false