×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدتی است که اینترنت همراه در برخی از نقاط کشور با اختلال مواجه شده است و این موضوع موجب نارضایتی کاربران شده است. در همین راستا وزیر ارتباطات اعلام کرده است که دلیل اصلی افت کیفیت اینترنت همراه، کمبود پهنای باند فرکانسی در دسترس اپراتورهاست و طرح‌های تشویقی این اپراتورها برای کاربران، موجب تکمیل ظرفیت کانال فرکانسی شده است.

این روزها اینترنت کشور از وضعیت مناسبی بهره نمی‌برد و در کنار تمام این مشکلات شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها با وجود خدمات ضعیف و کیفیت پایین سرویس‌ها هستیم. حال به تازگی شبکه موبایل کشور با محدودیت‌هایی مواجه شده است که در نهایت موجب افت سرعت آن به شکل سراسری شده است؛ البته این مشکل در برخی از نقاط کشور مشاهده نشده است.

در این بین وزیر ارتباطات در خصوص این موضوع اظهار نظر کرده و با انتشار گزارشی به صورت زنده در اینستاگرام وضعیت فعلی اینترنت همراه در کشور را شرح داد و اعلام کرد:

همیشه معتقد هستم کیفیت شبکه جزو حق‌الناس است و باید درباره آن گزارش داد. در یکی دو هفته اخیر کاربران به کندی شبکه تلفن همراه اعتراض کردند. به همین دلیل کمیته‌ای تشکیل دادم و از آنها خواستم تا گزارش‌ها را بررسی کنند تا بتوانم نتایج بدست‌آمده از این طریق را با شما در میان بگذارم.

حدود ۶ هزار سنسور برای بررسی کیفیت شبکه در نقاط مختلف نصب کردیم. طبق این داده‌ها، مسیری که کاربر برای رسیدن به اینترنت طی می‌کند از گوشی تلفن همراه تا دکل مخابراتی و از آنجا به مرکز شبکه و گذرگاه اینترنت است. پس از آن هم که به سمت بین‌الملل می‌رود. در این راستا مسوولیت‌ها با گروه‌های مختلف است.

در ادامه وزیر ارتباطات در خصوص استاندارد بودن خدمات نسل چهارم اینترنت همراه صحبت کرد و اعلام کرد که برای خدمات نسل چهار و سه ایرانسل و نسل چهار همراه اول حدود استانداردی را می‌بینیم اما تاخیر نسل سوم همراه اول عددی حدود ۲۳۰ میلی‌ثانیه را با سرورهای داخلی ما تجربه می‌کند که این اشکال بزرگی در شبکه است. آذری جهرمی در ادامه موضوع کیفیت نامناسب شبکه همراه اپراتورهای همراه اول و رایتل، بیان کرد:

در ارتباطات بین‌الملل نیز همین طور است و نمودار نسل سوم همراه اول کیفیت بسیار نامناسبی دارد؛ بنابراین در ارتباطات بین‌الملل و شبکه داخلی اختلال را تجربه نمی‌کنیم، اما کاربرانی که از نسل سوم همراه اول و نسل چهارم رایتل استفاده می‌کنند، با مشکلات جدی در کیفیت مواجه هستند. شبکه تلفن همراه برای انتشار خود از فرکانس استفاده می‌کند. میزان پهنای باند در اختیار اپراتورها پارامتر حائز اهمیتی در کیفیت سرویس است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false