×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بارش باران که از بعدازظهر روز یکشنبه در رشت با شدت بیشتر از صبح همین روز شروع به باریدن کرد، تا شب هنگام برخی مناطق شهر را دچار آبگرفتگی نمود که با حضور به موقع و آمادگی نیروهای شهرداری رشت در شب یکشنبه و ساعت های اولیه بامداد روز دوشنبه رفع مشکل گردید.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مهندس شاهرخ طلیسگر که از ساعت های اولیه بروز آبگرفتگی در محلات مختلف حضور داشت گفت: آبگرفتگی معابر از همان لحظات اولیه با رصد ریاست و برخی اعضای شورای اسلامی شهر و حضور نیروهای خدمات شهری، شهرداران مناطق پنجگانه، سازمان های سیما، منظر و فضای سبز شهری، آتش نشانی، مدیریت پسماندها و همه شرکت های مرتبط با سازمان مدیریت پسماند و دیگر نیروهای خدماتی و آماده باش نیروها و امکانات پیگیری شد تا از وارد شدن خسارت به خانه ها، منازل و مغازه های شهروندان پیشگیری شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری رشت در ادامه افزود: مناطقی همچون بلوار شهید قلی پور، رودبارتان، پارک نیکمرام، محدوده سبزه میدان، خیابان های اصلی و فرعی گلسار، پیچ گلایل و… دچار آبگرفتگی شدید شدند که با حضور به موقع و آمادگی نیروها از همان دقایق اولیه عملیات و فعالیت های رفع آبگرفتگی آغاز شد و مشکل قسمت اعظم مناطق آبگرفته، رفع گردید.

وی ادامه داد: از عمده مشکل در زمان انجام این گفت وگو که ساعت های اولیه بامداد دوشنبه است، می توان به بلوار شهید قلی پور اشاره کرد که نیاز به لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی دارد و در همین ارتباط باید عرض کنم حوزه عمرانی قرار است در اولین فرصت برای اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی مشاور و پیمانکار به کار گیرد تا مشکل این منطقه به طور زیربنایی تا پایان امسال رفع گردد.

وی یکی دیگر از مناطق دارای مشکل شدید را حسین آباد، فولادلو ۲ عنوان کرد و افزود: در این منطقه حدود ۵۰۰ خانوار دچار آبگرفتگی شده اند که تاکنون نصف آبگرفتگی منطقه با استفاده از پمپهای سازمان آتش نشانی و پمپهای شهرداری منطقه حل شده و امیدواریم تا روشن شدن هوا شاهد رفع کامل مشکل این منطقه باشیم.

مهندس طلیسگر با اشاره به اینکه با این حجم از بارندگی و مشکل اساسی بلوار شهید قلی پور برخی از کوچه و پس کوچه های این بلوار هم از جمله پشت بیمارستان پارس با مشکل مواجه شدند که با استفاده از پمپها شروع به خدمات رسانی شد و همچنین با قراردادن کیسه ها و گونی های ماسه بادی پشت درهای خانه ها از ورود آب به داخل منازل مردم جلوگیری گردید تا مشکل حادی برای آنها به وجود نیاید.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری رشت سپس به ارائه خدمات دیگر نیروهای شهرداری اشاره کرد و افزود: در خیابان ۱۶۳ گلسار درختی به زمین افتاده بود که با حضور همکارانمان در سازمان های سیما، منظر و همچنین آتش نشانی رفع مشکل شد. همچنین در بلوار شهید قلی پور به دلیل آبگرفتگی ماشین های شهروندان بوکسل شدند و برای خروج از منطقه آبگرفته به این ماشین ها خدمات امدادی ارائه شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف همه مدیران و خدمات رسانان تلاشگر شهرداری رشت این است که شهروندان احساس نکنند که در وقایع غیرمترقبه و حوادث پیش بینی نشده تنها هستند بلکه دلگرم باشند که خادمان آنها در شهرداری رشت همواره مشکلات آنها را رصد می کنند و فعالانه درصدد رفع مشکل بر می آیند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false