×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

چابک سازی کشتی سنگین شهرداری اولویت کاری شهردار رشت

شهردار رشت گفت: کشتی سنگین شهرداری رشت باید چابک شود.

ناصر حاج محمدی در جلسه علنی شورای شهر رشت گفت: آلودگی رودخانه های رشت از دغدغه های مهم شهرداری است و باید با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود هرچه سریعتر اقدامات اورژانسی را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی رودخانه های رشت باید در نقاط مختلف شناسایی شود، افزود: مشخص شدت نقاط بسیار بحرانی کمک می کند تا کنترل و برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد.

حاج محمدی ادامه داد: برای نجات رودخانه های رشت از این همه آلودگی   برنامه بلندمدت نیز باید دیده شود.

وی تصریح کرد:  یکی از اولویت های کاری ما برای احیای رودخانه های رشت این است از ریزش فاضلاب به رودخانه های رشت و تالاب عینک جلوگیری شود.

وی افزود: برگشت تعدادی ماهی به تالاب عینک رشت خبری خوش است و ورود سرمایه گذاران این نقطه را به مکانی ارزشمندتر برای رشت تبدیل می کنند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: شیرابه های زباله سراوان یکی از عوامل مهم آلودگی رودخانه های رشت محسوب می شوند و هم اکنون عملیات اجرایی ساخت تصفیه مرکز دفن این مرکز را دستور کار داریم تا هرچه سریعتر  وارد مدار شود.

حاج محمدی تصریح کرد: در بحث زباله سوز ۲۴۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بازدیدش از جایگاه دفن پسماند سراوان ادامه داد: با توجه به رانشی که سال گذشته صورت گرفته بود، بررسی های لازم در حال انجام است تا مخاطرات در این مرکز دفن به حداقل برسد.

وی در ادامه به اقدامات اولیه در عزل و نصب تعدادی از کارکنان شهرداری رشت، اشاره کرد و گفت: هر کاری که انجام شده از جنس قانون صورت گرفته است.

وی گفت: تعداد زیادی پست های مدیریت بار مالی اقتصادی زیادی به شهرداری وارد می کرد. وجود القاب گوناگون برای ترمیم حقوق برای برخی افراد نیز ایجاد شده بود که مشکلاتی را فراهم کرده بود. برخی از پست ها نیز خالی بود که افرادی توانمند برای آن منصوب شده و یا خواهند شد.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: امیدوارم شهردار بعدی رشت بومی باشد و تلاش من همواره این بوده که معاونین به گونه ای کار یاد بگیرند که شهرداران خوبی برای آینده شوند.

وی  ادامه داد: اگر می خواهیم به اهداف خدمت به مردم برسیم به یک راهبر نیاز دارم اما در باب مشورت از همه کمک می گیریم .

شهردار رشت افزود: مشکلات عدیده ای به محض ورود به بدنه شهرداری کشف کردم که یکی از آنها تعداد زیاد نیروهای انسانی است و برای تحمل این کشتی سنگین مجموعه شهرداری باید چابک شود.  اطمینان می دهم کسی اخراج نخواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه روزانه ۶۰۰میلیون حقوق پرسنل شهرداری رشت است این در حالیست که روزانه ۲۵۰ میلیون تومان درآمد داریم، گفت:  باید راهکارهای منابع درآمدی پایدار را ایجاد کنیم.

حاج محمدی افزود: شهرداری که به من  تحویل داده شده بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد. تاکید دارم که از هم اکنون وضعیت شهرداری تا زمان به پایان رسیدن دوره کاری ام در رشت آماده شود تا مردم نیز در جریان کار باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false