×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از خط و نشان کشیدن برای ایران در فضای مجازی، بار دیگر از ایران خواست که با دولت وی مذاکره کند و گفت که آمریکا «برای هر اقدامی که ایران می‌خواهد انجام بدهد» آماده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته در پیامی توئیتری مدعی شده بود اگر ایران به «هرچیز آمریکایی» حمله کند با واکنش بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

ساعاتی بعد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: «من به شما می‌گویم پیام چیست. وقتی آنها آماده باشند باید به ما بگویند. وقتی آماده باشند به ما خبر می‌دهند. خیلی ساده است.» او در پاسخ به این سوال که منظورش آمادگی ایران برای مذاکره است گفت: « [برای]هر کاری که می‌خواهند انجام دهند؛ فرقی نمی‌کند. هر کاری که بخواهند بکنند، من آماده‌ام.»

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در صورت بروز درگیری با ایران راهبردی برای خروج از آن دارد گفت نیازی به راهبرد خروج نیست. او گفت: «نیازی به راهبرد خروج نداریم. من به راهبردهای خروج [از درگیری] نیاز ندارم.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند ایران او را جدی می‌گیرد گفت: «فکر می‌کنم همه من را جدی می‌گیرند.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر همانند هفته‌های گذشته با لحنی مفتخرانه از اثرگذاری تحریم‌ها روی معیشت مردم ایران سخن گفت و تلاش کرد میان مردم و حاکمیت ایران تفرقه ایجاد کند.

او تصریح کرد: «من کلاً طرفدار ایران هستم… من کلی دوست‌های ایرانی دارم. اهل نیویورک هستم و کلی دوست ایرانی دارم؛ مردم بزرگی هستند. [دوستانم] اهل ایران هستند. آدم‌های فوق‌العاده‌ای هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران گفت: «خیلی بد است که این اتفاق‌ها می‌افتد. آنها (مردم ایران) الان زندگی بدی دارند. کشور آنها از لحاظ اقتصادی اصلاً عملکرد خوبی ندارد. این می‌تواند خیلی سریع و آسان عوض شود، اما آنها باید از خصومت‌ورزی رهبرانشان رها شوند- درباره رهبرانشان، امیدوارم که بمانند و کار فوق‌العاده‌ای انجام دهند اما آنها باید با ما صادقانه صحبت کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران راه انداخته است. واشنگتن، علاوه بر احیای تحریم‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده، و چندین کشتی جنگی، ناو هواپیمابر و و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است.

ارتش آمریکا در ادامه سیاست‌های تحریک‌آمیز علیه ایران، پنجشنبه هفته گذشته یک فروند پهپاد تجسسی را روانه مرزهای ایران کرد. نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد از نوع «گلوبال‌هاک» را پس از نقض حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false