×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی صعود خود را به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها قطعی کرده که ۴ بازی باقی مانده نیز از اهمیت بالایی برای کولاکوویچ و شاگردانش برخوردار است.
والیبالیست‌ها دست به کار بزرگی زدند و با بردهای پیاپی خود صعودشان به مرحله نهایی را ۴ بازی مانده به پایان دور گروهی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ قطعی کردند. شاید با توجه به نمایش سال گذشته شاگردان کولاکوویچ کسی فکر نمی‌کرد ایران چند هفته متوالی بتواند به صدر جدول لیگ ملت‌ها تکیه بزند، اما این اتفاق افتاد و ستاره‌های والیبال ایران یکی پس از دیگری قدرت‌های جهانی را از پیش رو برمی‌دارند.
امروز بازی با فرانسه آخرین میزبانی تیم کولاکوویچ در اردبیل خواهد بود و بلندقامتان می توانند با همراهی هواداران پرشور جشن صعود را برپا کنند.
هفته پنجم تشریفاتی نیست!
به جز بازی امروز ۳ دیدار دیگر با تیم های صربستان، آمریکا و بلغارستان در هفته پنجم باقی مانده که شاید در نگاه اول تشریفاتی باشد، اما اینطور نیست. کولاکوویچ بعد از بازی امروز و بازگشت به تهران باید سریعا تیمش را برای حضور در هفته پنجم به میزبانی بلغارستان آماده کند. ۳ دیدار با ۳ قدرت بزرگ والیبال جهان جدا از اینکه یک فرصت خوب برای آماده سازی ملی پوشان جهت حضور در مرحله نهایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک به شمار می رود، به واسطه تداوم صدرنشینی ایران هم از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به فرمول در نظر گرفته شده برای مرحله نهایی کولاکوویچ خوب می‌داند هر چه تیمش در رده بالاتری از جدول قرار بگیرد، کار راحت‌تری خواهد داشت.
فرمولی که فدراسیون جهانی والیبال برای مرحله نهایی به میزبانی شیکاگو و قرار گرفتن ۶ تیم در ۲ گروه ۳ تیمی در نظر گرفته، به جایگاه آمریکا در جدول رده بندی مرحله گروهی لیگ ملت ها بستگی دارد.
اگر آمریکا در جمع ۶ تیم برتر باشد گروه‌بندی به شرح زیر خواهد بود:
گروهA: آمریکا، تیم سوم، تیم چهارم
گروه B: تیم اول، تیم دوم، تیم پنجم
اگر آمریکا در جمع ۶ تیم برتر نباشد گروه‌بندی به شرح زیر خواهد بود:
گروهA: تیم اول، تیم چهارم، تیم پنجم
گروه B: تیم دوم، تیم سوم، آمریکا
با توجه به این جدول اگر ایران صدرنشین باقی بماند، برایش بهتر است که آمریکا در میان ۶ تیم برتر قرار نگیرد. بدین ترتیب شاگردان کولاکوویچ با تیم های چهارم و پنجم همگروه می شوند و مسیر راحت تری برای صعود به نیمه نهایی خواهند داشت. البته خود ایران هم در این اتفاق سهیم است چون آخرین بازی مرحله گروهی خود را برابر آمریکا برگزار خواهد کرد. همین حالا هم آمریکا در رقابت نزدیک با لهستان رتبه ششمی در رده هفتم قرار دارد و قطعا در هفته آخر تکلیفش مشخص خواهد شد.
کولاکوویچ به ستاره‌ها استراحت می‌دهد؟
تصمیم با سرمربی است. اینکه در بازی امروز برابر فرانسه و البته بازی های هفته پنجم کولاکوویچ به ستاره های تیمش استراحت بدهد یا خیر. امروز بعید است ترکیب تیم با تغییرات زیادی مواجه شود چون فرانسه تیم قدرتمندی است و کولاکوویچ نمی خواهد تیمش در خانه شکست بخورد، اما برای هفته پنجم ممکن است سرمربی مونته نگرویی بخواهد بازیکنانی مثل معروف، موسوی، غفور و عبادی پور اصلا همراه تیم نبرد و به آنها استراحت بدهد. این اتفاق شاید یک ریسک باشد چون ایران در صورت شکست در ۳ بازی پایانی هم صدرنشینی را از دست می دهد و هم با سقوطش در جدول، کارش برای مرحله نهایی سخت تر خواهد شد. از سوی دیگر بعد از بازگشت از سفر بلغارستان شاید کولاکوویچ کمتر از یک هفته فرصت آماده سازی تیمش برای مرحله نهایی را داشته باشد. مرحله نهایی ۱۹ تا ۲۳ تیرماه در شیکاگو برگزار می شود و با توجه به بعد مسافت تا آمریکا باید تیم ملی حداقل ۳ روز زودتر به سوی محل برگزاری مسابقات حرکت کند.
دغدغه ویزای آمریکا
ماجرای اخذ ویزای آمریکا برای ملی پوشان والیبال در ماههای اخیر حاشیه هایی را به وجود آورد. بعد از رایزنی های فراوان در نهایت ملی پوشان در سفری یک روز به دوبی در سفارت آمریکا حاضر شدند و مدارک خود را تکمیل کردند. با این حال مثل همیشه این احتمال وجود دارد که کارشکنی در صدور ویزا صورت بگیرد و به چند تن از اعضای تیم ملی ویزا داده نشود؛ اتفاقی که امیدواریم رخ ندهد. باید نشست و دید که فدراسیون والیبال موفق به دریافت تمامی ویزاهای درخواست شده برای مرحله نهایی می شود و دست کولاکوویچ برای انتخاب نفرات باز است یا محدودیت‌هایی به وجود خواهد آمد!

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false