×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هرگز حمله به ایران را به‌صورت کامل «لغو» نکرده، گفت که فعلا اجرای آن را متوقف کرده است.

در حالی که رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور حمله تلافی‌جویانه به ایران را لغو کرده بود، اما وی این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

ترامپ که پیشتر ژست انسان‌دوستانه گرفته و گفته بود به دلیل اینکه چندین نفر در حمله به ایران کشته می‌شدند عملیات را لغو کرده اما بامداد یکشنبه در توئیتر خود نوشت: «من هرگز حمله علیه ایران را “لغو” نکردم».

وی با رد گزارش رسانه‌ها و اظهارات مقامات مختلف آمریکایی مبنی بر اینکه حمله به ایران به‌صورت کامل لغو شده، چهره واقعی خود را اینگونه نشان داد: « من فقط اجرای آن را در زمان کنونی متوقف کردم!».

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در توئیتر خود مدعی شده بود «۱۰ دقیقه قبل از حمله به سه سایت در ایران، به دلیل اینکه ۱۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دادند» این عملیات را لغو کرده است.

ادعای ترامپ در خصوص توقف حمله به ایران، ده دقیقه پیش از آغاز آن، واقعی به‌نظر نمی‌رسد. برخی تحلیل‌گران نظامی پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی هشدار داده بودند که با اثبات توان پدافندی ایران، معادلات به هم ریخته و واشنگتن باید هرگونه طرح برای اقدام احتمالی نظامی علیه ایران را مورد بازنگری قرار دهد.

از دیگر سو، واشنگتن آگاه است که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بدون پاسخ نخواهد ماند و احتمال دارد نیروهای آمریکایی در منطقه در صورت انجام چنین تعرضی، بیش از ۱۵۰ نفر کشته دهند. ترامپ به خوبی آگاه است که بازگشت تابوت سربازان آمریکایی به آمریکا به احتمال زیاد به شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد انجامید.

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با پیام توئیتری اخیر تلاش کرده توجیهی برای ناتوانی دولتش در مواجهه با توانمندی نظامی ایران بتراشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از دل‌سوزی برای ۱۵۰ ایرانی سخن می‌گوید که دولتش در جریان زلزله هولناک کرمانشاه با هشدار درباره جاری بودن تحریم‌های آمریکا، مانع کمک‌رسانی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به هموطنانشان شده بود. او در جریان سیل اخیر نیز برای سازمان‌های امدادرسان مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود.

ترامپ همچنین تا کنون چندین بار هم در سخنانی توهین‌آمیز مردم ایران را «ملت تروریست» خطاب کرده است.

این اتفاقات پس از آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی تریتون MQ-4C متعلق به نیروی دریایی آمریکا را بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران برفراز استان هرمزگان با استفاده از سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» ساقط کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false