×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری زنی خبر داد که به بهانه خرید ارز و وعده سرمایه گذاری، شش میلیارد تومان از مال باختگان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ کارآگاه “مرتضی نثاری” در توضیح این خبر گفت: در اواسط خرداد ماه امسال پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ۴ تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد که در آن ۱۸ تن از مال باختگان اظهارکردند یک زن که مدعی بود از کارکنان هواپیمایی است مبلغ شش میلیارد تومان از آنان به بهانه خرید ارز و سرمایه گذاری در ورود خودروهای خارجی کلاهبرداری کرده است.
وی با بیان این که کلیه مال باختگان اظهارات مشابهی در خصوص کلاهبرداری متهم داشتند، افزود: یکی از مال باختگان با متهم از طریق یکی از دوستانش آشنا شده و این فرد خود را از کارکنان هواپیمایی معرفی کرده و گفته که می تواند ارز و خودروهای خارجی وارد کند.

فردمال باخته نیز به خیال این که می تواند سرمایه گذاری خوبی داشته باشد، کلیه وجوه نقد و پس اندازش را به حسابی که این خانم معرفی کرده، واریز می کند. این مقام انتظامی در خصوص اظهارات مال باخته ای دیگر، بیان کرد: به گفته این شاکی ، متهم در همسایگی آنان سکونت داشته و به طور مداوم او را با لباس یونیفرم هواپیمایی می دیده، این زن مدعی بوده که از کارکنان هواپیمایی است و می تواند خودروهای خارجی و ارز را به کشور وارد کند تا این که پس از جلب اعتماد مال باخته، او مبالغی را به حساب آن زن یا خانواده اش و همچنین افرادی که معرفی کرده بود، واریز می کند ولی پس از گذشت مدتی از ارز خارجی یا خودرویی که وعده داده بود، خبری نمی شود و به بهانه‌های مختلف طفره می رفته تا این که متوجه متواری شدن وی می شود.
سرهنگ نثاری گفت: تحقیقات پلیسی ادامه یافت و در پایش های اطلاعاتی مشخص شد حساب هایی که متهم به مال باختگان معرفی می کرده ، مربوط به صرافی های مستقر در تهران است که این افراد گفتند خانم جوانی به طور مرتب به صرافی آنان مراجعه و به ازای خرید سکه و ارز مبالغی را به حساب آنان منتقل می کرده است. رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به این که مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شمال تهران شناسایی شد، افزود: کارآگاهان موفق شدند متهم را با دستور قضایی در مخفیگاهش بازداشت و در بازرسی از آن محل مقداری سکه و ارز کشف کنند. وی در خصوص اظهارات متهم تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه با پذیرش جرم ارتکابی گفت که هیچ گونه سمتی در هواپیمایی ندارم و قصد داشتم مقداری پول تهیه کنم و از کشور خارج شوم و با تهیه لباس فرم و جلب اعتماد مال باختگان با مبالغ دریافتی که ۶ میلیارد تومان است، دلار و سکه خریده ام.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false