×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ساعت ۱۶ عصر «شنبه» بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار شهروندان رشتی و کش و قوس‌های فراوان اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار، «ناصر حاج محمدی» با دریافت حکم از سوی وزارت کشور به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت طی مراسمی و با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان رشت معارفه می‌شود.

از مرداد ماه سال گذشته و در پی استعفای «مسعود نصرتی» پس از ۹ ماه سکان‌داری شهرداری رشت که در جلسه‌ای اعضای شورای شهر مشکلات خانوادگی را علت این استعفا اعلام کردند اما بعدها مشخص شد که وی به عنوان معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب شده است، شهرداری رشت بدون سکاندار ماند البته اعضا با انتخاب علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری به دنبال این بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با انتخاب شهردار به مدیریت شهری رشت سر و سامانی دهند، انتخابی که حدود ۱۰ ماه طول کشید.

در این مدت جلسات انتخاب شهردار رشت همیشه با حواشی و انتقادات فراوانی همراه بود، از گلایه شهروندان رشتی به خاطر تأخیر در انتخاب شهردار گرفته تا آبستراکسیون شدن چندین باره این جلسات از سوی برخی از اعضای شورای شهر و حتی تأخیرهای چند ساعته برای برگزاری جلسه شورا به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، همه و همه سبب شد که حتی بسیاری از مسئولان ارشد استان و شهرستان رشت نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و امام جمعه رشت نیز از تریبون نماز جمعه خواستار تسریع در این انتخاب شود.

البته در این مدت اعضای شورای شهر رشت چندین نفر همانند «حامد عبداللهی» و «حجت جذب» از اعضای این شورا را نیز به عنوان شهردار انتخاب کردند که صلاحیت آن از سوی وزارت کشور برای تصدی پست شهرداری رشت احراز نشد و کار به جایی رسید که حتی خطر انحلال، شورای شهر رشت را تهدید می‌کرد. در این میان همه اعضای سخن از وفاق و همدلی برای انتخاب هر چه سریع‌تر یک فرد دارای سابقه خوب برای مدیریت شهری رشت می‌گفتند اما چیزی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسید وجود اختلاف در میان اعضا برای هر کدام از این انتخاب‌ها بود چیزی که بارها در طول ۱۰ ماه گذشته سبب شد تا جلسات مربوط به انتخاب شهردار با حواشی همراه شود.

بالاخره بعد کش و قوس‌های فراوان ۱۶ اردیبهشت امسال بود که اعضا در جلسه شورا، «ناصر حاج محمدی» را با ۱۰ رأی موافق به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب و به وزارت کشور برای احراز صلاحیت وی معرفی کنند. خوشبختانه این بار بخت با اعضای شورای شهر رشت یار بود که وزارت کشور صلاحیت حاج محمدی را احراز و حکم آن را برای تصدی شهرداری رشت امضا و ابلاغ کرد تا شهروندان رشتی بعد از ماه ها انتظار عصر امروز شاهد معارفه شهردار رشت باشند.

ناصر حاج محمدی شهردار جدید رشت اهل روستای ده ملأ از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهرود و دارای مدرک دکترای برنامه ریزی محیط زیست است که در کارنامه کاری وی شهردار شاهرود در سال ۸۶، شهرداری رامس، اسلامشهر، و همچنین معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد. حال باید دید حاج محمدی که بعد از یک پروسه طولانی به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب شد تا چه زمانی بر روی این کرسی تکیه داده و آیا می‌تواند انتظارات مردم رشت را برآورد کند یا خیر؟

لازم به ذکر است مراسم معارفه شهردار جدید رشت ساعت ۱۶ عصر امروز در سالن اجتماعات شهدای فرماندهی انتظامی گیلان برگزار می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false