×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

این آزمون برای پذیرش دانشجو در همه دانشگاه‌های دولتی، غیر دولتی، مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی طی امروز و فردا  در ۷۷ شهرستان و ۱۶۲ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب برای شرکت در این آزمون نام نویسی کردند که از این تعداد ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر زن و ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر مرد هستند. آمار داوطلبان این آزمون در مقایسه با پارسال ۱۲۱ هزار و ۵۰۲ نفر کاهش داشته است.

در آزمون امسال ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول، علاقه مندی خودشان را برای شرکت در کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام کرده اند.

آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۱ کدرشته امتحانی برگزار می‌شود که در گروه علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب، در گروه علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب، در گروه فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و در گروه دامپزشکی هزار و ۳۹۵ داوطلب نام نویسی کردند.

به گزارش دانشگاه مازندران؛ از  ۲۷ هزارو ۲۴۶ شرکت کننده  در استان ۱۳ هزارو ۹۰۳ زن و ۱۳ هزارو ۳۴۳ مرد در ۴ حوزه امتحلانی بابل،بابلسر، ساری و چالوس صبح و عصر امروز و صبح فردا با هم رقابت می کنند.

همزمان با این آزمون، مرحله نخست بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی نیز برگزار می‌شود.

نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و ۱۵ تیر منتشر خواهد شد و پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان باید برای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false