×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بندر انزلی یکی از مهم‌ترین شهر‌های شمالی ایران می‌باشد که در کنار دریای خزر قرار گرفته است و علاوه بر طبیعت زیبا و بی نظیرش، از ارزش اقتصادی بالایی نیز برخوردار است. در بندر انزلی بازار‌های زیادی وجود دارد که گشت و گذار در این بازار‌ها جزو یکی از لذت بخش‌ترین کار‌های گردشگران محسوب می‌شود.

اما برای کسانی که اطلاعات خاصی از این بازار‌ها ندارند و بار اولشان است که به این شهر سفر می‌کنند، بهتر است پیش از این که راهی خرید در بازار‌های بندر انزلی شوند، بدانند که برای خرید یک کالای خاص به سمت کدام بازار حرکت کنند.

البته ناگفته نماند که همه‌ی بازار‌های بندر انزلی برای گشت و گذار و قدم زدن جذابیت خاص خودشان را دارند. از این رو ما در این مقاله قصد داریم شما را با بازار‌های بندر انزلی بیشتر آشنا کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

شنبه بازار انزلی

بازار‌های بندر انزلی به بازار‌های هفتگی هم معروف هستند که برخی از آن‌ها معمولاً در یک روز خاص در هفته باز می‌شوند. جالب است که آن‌ها نام بازار را بر اساس روزی که دست فروش‌ها در آن مکان بساط شان را بر پا می‌کنند نام گذاری می‌نمایند؛ که یکی از همین بازار‌ها به شنبه بازار معروف است. یعنی بازاری که در روز‌های شنبه بر پا می‌شود. شنبه بازار قدمتی ۷۰ ساله داشته و یکی از معروف‌ترین بازار‌های بندر انزلی است.

اگر از خرید کردن در شلوغی و ازدحام جمعیت و در دل بازار‌های قدیمی لذت می‌برید؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید در شنبه بازار را از دست ندهید. همچنین اگر به آشپزی علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمامی محصولات طبیعی و ارگانیک کشاورزی و دام داری را در این بازار پیدا کنید؛ چرا که اکثر کشاورزان و صیادان ماهی که در اطراف این منطقه هستند، در روز‌های شنبه برای فروش محصولات خود به آنجا می‌آیند. انواع میوه، سبزیجات، رب انار‌های خانگی، تخم مرغ‌های محلی، روغن زیتون اصل و صنایع دستی از جمله محصولات پر طرفدار و پرفروش شنبه بازار می‌باشد.

اکثر بازار‌های سنتی در بندر انزلی در واقع نمایشگاهی از تولید محصولات روستایی و فرهنگ بومی شمال ایران است که برای همه‌ی گردشگران و توریست‌ها بسیار جذاب است. چرا که دیدن دست فروش‌ها و فروشندگانی که از صبح زود در این بازار حضور دارند و با لهجه‌های شیرین شمالی به فروش محصولات خود مشغول هستند و حال هوای جالب و دوست داشتنی فضای بازار، حس و حالی بسیار دوست داشتنی دارد؛ خصوصا برای آن دسته از عکاسانی که عاشق عکاسی از لحظه‌های نابی هستند که زندگی در آن‌ها جریان دارد.

از دیگر محصولاتی که در شنبه بازار انزلی ارائه می‌شود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ماهی و انواع ادوات ماهیگیری دستی که توسط مردم روستایی ساخته شده اند، انواع طیور، سبزیجات و صیفی جات مختلف، انواع ترشی‌های محلی، برنج، کلوخ نمک، روناس برای تهیه ماهی شور، گردو ایرانی و پنیر محلی معروف بندر انزلی به سیاه مزگی که یکی از سوغاتی‌های این شهر است. همچنین کره ماسال، آبغوره، کدوی محلی، سیر و فلفل محلی، ماهی شور و دودی و سوهان کنجدی.

بازار کاسپین در بندر انزلی

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

بازار کاسپین یکی از محبوب‌ترین بازار‌های بندر انزلی، چه برای مردم شهر و چه برای گردشگران است. ساختمان اصلی این بازار در ساحل عمومی بندر انزلی قرار گرفته و جلوه خاصی به آن بخشیده است. بازار کاسپین همه روزه باز است و دارای تنوع کالایی بسیار بالایی می‌باشد. در این بازار انواع خوراک، پوشاک، لوازم آرایشی و… پیدا می‌شود و از همه مهم‌تر دارای قسمت‌های بسیار مناسبی می‌باشد.

کاسپین در مناطق آزاد بندر انزلی واقع شده است و همین موضوع باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند اجناس مورد نظر خود را با کمترین مبلغ گمرکی خریداری کنند. از دیگر ویژگی‌های بازار کاسپین وجود کالای‌های اصل خارجی و با کیفیت است. در نزدیکی‌های کاسپین به ندرت امکانات تفریحی و رفاهی مانند رستوران، کافی شاپ و پارک پیدا می‌شود و اکثر کالا‌های موجود در این بازار از روس صادر می‌شوند.


بازار پردیس

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

بازار پردیس انزلی دارای تنوع محصولی بسیار زیادی است و دارای محصولاتی مانند صنایع دستی، پوشاک و لوازم آرایش است که قیمت‌های بسیار مناسبی هم دارند. بازار پردیس به بازار روس‌ها مشهور است؛ زیرا در آن کالا‌های روسی هم فروخته می‌شود. برای رفتن به بازار پردیس باید به سمت میدان انزلی رفته و بعد از رسیدن به سنگاچین در خیابان مطهری و ابتدای خیابان ورزش به این بازار می‌رسید.


بازار ساحلی بندر انزلی

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

بازار ساحلی که به بازار آسیای میانه هم معروف است، در کنار ساحل زیبای بندر انزلی واقع شده و بیشترین کالا‌های آن شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و صنایع دستی می‌باشد. برای دسترسی به مسیر بازار ساحلی ابتدا باید به جاده انزلی به سمت رضوان شهر رفته و پیش از رسیدن به هتل سپید می‌توانید بازار ساحلی را ببینید که در ضلع شمالی جاده قرار گرفته است.
بازار آسیای میانه یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین بازار‌های بندر انزلی است و دارای پارکینگ‌هایی به طول دو کیلومتر می‌باشد.


بازار کپورچال

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

بازار کپورچال هم یکی دیگر از بازار‌های بندر انزلی است که هر هفته در روز‌های دوشنبه برپا می‌شود. برای دسترسی به مسیر این بازار ابتدا باید در جاده آسفالته بندر انزلی آستارا حرکت کرده، ۲۱ کیلومتر پس از گذشتن از جاده غربی به دوشنبه بازار یا بازار محلی کپورچال می‌رسید. این بازار در میدان اصلی رضوان شهر قرار دارد و همین باعث شده تا همه روستا و شهرستان‌های اطراف به آن دسترسی داشته باشند.

کپورچال منبع اصلی فروش انواع ماهی‌های تازه صید شده است و علاوه بر آن انواع صیفی جات، سبزیجات، ادویه‌ها و هر آنچه که برای پخت ماهی لازم است در آن یافت می‌شود.


بازار ماهی انزلی

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

و، اما بازار ماهی که از مهم‌ترین بازار‌های بندر انزلی است. این بازار قدمتی بیش از ۷۰ سال داشته و هنوز هم شکل سنتی خود را حفظ کرده است. در این بازار انواع ماهی‌های تازه صید شده فروخته می‌شود. البته اگر از بوی و تماشای ماهی خوش تان بیاید، قدم زدن و گشت گذار در این بازار خالی از لطف نیست.


بازار گیلار انزلی

همه چیز در مورد بازار‌های بندر انزلی

در بازار گیلار انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم لوکس خانگی و پوشاک برای فروش وجود دارد که دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی می‌باشد. برای دسترسی به بازار گیلار ابتدا باید به سمت طالب آباد بروید سپس به دانشگاه آزاد بندر انزلی می‌رسید. چند کیلومتر پایین‌تر از دانشگاه بازار گیلار قرار دارد. بازار گیلار از سه محوطه بزرگ و سر پوشیده تشکیل شده و دارای امکاناتی همچون پارکینگ، رستوران و کافی شاپ و پراک برای کودکان است. در این بازار انواع کالا‌های ترکی و روسی یافت می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false