×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بابک دین پرست شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با تاکید بر آزادسازی حریم دریا درباره تالاب‌های استان گیلان اظهار کرد: برخی از تالاب‌های گیلان در حال تخریب هستند و برای حل مشکل تالاب انزلی نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش لازم و کافی هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور برای حل مشکل تالاب انزلی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، افزود: تالاب انزلی باید زنده و پویا شود و به شکل مرداب نباشد.

دین پرست با اشاره به دو منطقه ویژه اقتصادی گیلان، گفت: باید از ظرفیت این دو منطقه نهایت استفاده صورت گیرد. در روزهای آینده کمیسیون مشترکی بین دو کشور ایران و روسیه جهت افزایش مبادلات تجاری این دو کشور برگزار می‌شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی ظرفیت‌های یک استان است، بیان کرد: نرخ بیکاری در استان گیلان نسبت به سال ۹۶ حدود ۷ دهم درصد افزایش یافته است و با توجه به شاخص و ظرفیت‌های ویژه این استان باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان در سال ۹۷ با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روبه‌رو بود که نشان‌دهنده فعال بودن بازار کار در این استان است، تصریح کرد: تحقق توافقات بانک‌ها و دریافت‌کنندگان تسهیلات مسائل اشتغال روستایی، بررسی طرح رونق تولید، مشکل زباله و فاضلاب از دیگر مشکلات جدی استان‌های ساحلی است.

دین پرست با بیان اینکه ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی استان گیلان با مجموع اشتغال ۴۸۰۰ نفر دارای مشکل هستند، افزود: گیلان نیازمند اقدامات اساسی و لازم برای حل این واحدهای با وضعیت بحرانی است تا سریع‌تر به وضعیت عادی باز گردند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای افزایش میزان تولید واحدهایی که کمتر از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند جز وظایف اساسی فرمانداران است، گفت: بررسی وضعیت واحدهای تولیدی راکد و تعطیل‌شده و تلاش در مسیر احیا آنها نیز باید توسط فرمانداران انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false