×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از آغاز طرح سنجش نوآموزان از اواخر خردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ۳۷ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سنجش شوند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، رقیه کریمی با اشاره به افتتاح نخستین کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدرسه استثنایی خزائلی رشت در بهمن ماه سال گذشته، اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه گیلانی، توسط متخصصان این مرکز مورد ارزیابی و غربالگری اولیه قرار می‌گیرند و با استفاده از برنامه‌ها و تمرینات اصلاحی، مشکلات و ناهنجاری‌های مختلف عضلانی – اسکلتی و عادات حرکتی نامناسب، پیشگیری و اصلاح می‌شوند.

وی به فعالیت ۵۰ مدرسه استثنایی در سطح استان گیلان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۷ مدرسه دولتی و ۳ مدرسه غیردولتی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان گفت: در استان گیلان ۲۷ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری را بررسی می کنند که ۲۱ مرکز دولتی و ۶ مرکز غیردولتی هستند.

کریمی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اواخر خرداد ماه امسال در استان گیلان آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این طرح نوآموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی است، گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان به معاینه بالینی و تخصصی نیز اشاره کرد و افزود: کودکانی که از نظر کارشناسان مشکوک شناخته شوند، برای بررسی دقیق‌تر به نیروهای متخصص برای انجام معاینات تخصصی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی ارجاع می‌شوند اما نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از دریافت پروانه سلامت به دبستان مورد تقاضای ثبت نام معرفی می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۹۵ نوآموز بدو ورود به پایه اول و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کودک پیش دبستانی مورد تست سنجش قرار گرفتند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال نیز ۲۲ هزار کودک بدو ورود به پایه اول و ۱۵ هزار پیش دبستانی نیز سنجش شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false