×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

هفته بیست و نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در حالی به پایان رسید که دو تیم شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را به طور کامل از دست دادند تا در هفته پایانی بین سپاهان و پرسپولیس یکی قهرمان شود.

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت ۲۱:۳۰ دیروز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف ماشین سازی تبریز رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک – یک ‏‬ به پایان رسید. با این نتیجه پرسپولیس ۵۸ امتیازی شد تا شانس خود را برای قهرمانی در لیگ به هفته پایانی بکشاند.
جای کویتونگو (۱۶) برای ماشین سازی و علی علیپور (۸۱ – پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کردند.
برانکو ایوانکوویچ که در آستانه سومین قهرمانی متوالی با پرسپولیس در لیگ ایران قرار داشت، تیمش را با ترکیب بوژیدار رادو شوویچ، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سیامک نعمتی (۷۰ – سروش رفیعی) مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور روانه میدان کرد.
پرسپولیس در نیمه اول باوجود اینکه بازی را در اختیار داشت، با یک اشتباه نتیجه را واگذار کرد. در حالی که پرسپولیس از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد و حتی در دقیقه ۷ توسط بودیمیر صاحب یک موقعیت گلزنی شد، اما تیم ماشین سازی در دقیقه ۱۶ به گل رسید. این گل توسط جای کویتونگو و روی اشتباه سیدجلال حسینی به دست آمد تا این مهاجم خارجی ماشین سازی با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه پرسپولیس کند.
بعد از این گل، پرسپولیس چهره هجومی تری به خودش گرفت. ابتدا ضربه علی علیپور و سپس شوت محکم مهدی ترابی در دقیقه ۲۴ با اختلاف کم نسبت به دروازه ماشین سازی به اوت رفت. در دقیقه ۲۹ هم ضربه کاشته احمد نورالهی با اختلاف کم از کنار دروازه ماشین به اوت رفت.
رضا مهاجری سرمربی ماشین سازی در دقیقه ۲۹ زننده گل بازی را از زمین بیرون کشید و احسان تأییدی را به جای او به میدان فرستاد.
در دقیقه ۳۵ بهترین موقعیت پرسپولیس به دست آمد. سیامک نعمتی شوتی به سمت دروازه ماشین سازی زد که توپ او ابتدا به بازیکن و سپس به تیرک دروازه حریف خورد و راهی کرنر شد تا نیمه اول با همان یک گل تمام شود.
در نیمه دوم جریان بازی در اختیار پرسپولیس بود. سرخپوشان برای جبران نتیجه کاملاً هجومی شدند ولی حملات آنها به خاطر دفاع فشرده و منسجم ماشین سازی نتیجه‌ای نداشت. در دقیقه ۵۶ ضربه سر نورالهی را دروازه بان حریف دفع کرد و سپس در کرنر برگشتی، شوت سیامک نعمتی به تیرک دروازه ماشین سازی برخورد کرد.
ماشین سازی در این نیمه بیشتر به ضد حملات چشم داشت تا بتواند گل دوم را هم به ثمر برساند. برانکو در دقیقه ۷۰ سروش رفیعی را به جای سیامک نعمتی وارد زمین کرد تا جان تازه ای به خط میانی تیمش بدهد.
پافشاری پرسپولیسی‌ها برای جبران نتیجه در دقیقه ۷۹ به یک ضربه پنالتی به سود سرخپوشان منتهی شد. این پنالتی با خطای مدافع ماشین سازی روی بودیمیر به دست آمد و علی علیپور در دقیقه ۸۱ این پنالتی را به گل تبدیل کرد.
در ادامه پرسپولیس بازهم برای به ثمر رساندن گل روی دروازه ماشین سازی فشار آورد و این فشار تا ثانیه های پایانی هم ادامه داشت ولی به خاطر خستگی بازیکنان و بی دقتی آنها باعث از دست رفتن فرصت ها شد.

در دیگر بازی حساس هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر که به طور همزمان با سایر دیدارها از ساعت ۲۱:۳۰ در آبادان آغاز شد تیم فوتبالاستقلال مهمان صنعت نفت بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
شاگردان فرهاد مجیدی که با احتمالات جدول شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را دارد برای رسیدن به گل تلاش زیادی کردند اما نتوانستند از موقعیت‌هایی که به دست آوردند استفاده کنند تا نیمه دوم این دیدار از حساسیت بیشتری برخوردار شود.
مهمترین اتفاق نیمه دوم گل روح الله باقری در نیمه دوم بود که از سوی داور آفساید اعلام شد. همین صحنه اعتراض نیمکت نشینان و بازیکنان استقلال را به همراه داشت که ادامه این اعتراضات باعث اخراج فرهاد مجیدی از روی نیمکت شد.
نتایج سایر دیدارها به شرح زیر است:
سپیدرود رشت یک – نساجی مازندران ۳
گل: محمد بلبلی (۲+۹۰) برای سپیدرود و سجاد آشوری (۷۱)و رحمان جعفری (۷۴ و ۸۵)برای نساجی
داور: سیدمهدی سیدعلی
کارت زرد:میثم تهدیست، محمد بلبلی و محمدرضا مهدوی از سپیدرود و مهرداد عبدی، علی شجاعی، حامد لک و فرشاد فرجی از نساجی
ذوب‌آهن اصفهان ۳ – فولاد خوزستان یک
گل: ارسلان مطهری (۱۵ و ۴۸)و رضا حبیب‌زاده (۳۸)برای ذوب‌آهن و لوسیانو پریرا (۹۰) برای فولاد خوزستان
داور:حسین زیاری
کارت زرد: فرزاد جعفری از فولاد خوزستان
پدیده شهرخودرو یک – سپاهان اصفهان یک
گل: امین قاسمی‌نژاد (۵ – پنالتی)برای پدیده و علی قربانی (۵۳)برای سپاهان
داور: علیرضا فغانی
کارت زرد: یوسف بهزادی و محمد آقاجانپور از پدیده و کی‌روش استنلی، سیاوش یزدانی و سجاد شهباززاده از سپاهان
تراکتورسازی تبریز یک – پارس جنوبی یک
گل: ایمان سلیمی (۲۲)برای تراکتورسازی و روح‌الله سیف‌اللهی (۷۸- پنالتی)برای پارس جنوبی
داور: رضا عادل
کارت زرد: اکبر ایمانی از تراکتورسازی
استقلال خوزستان یک – سایپا ۲
گل: مصطفی کیانی (۴۵) برای استقلال خوزستان و امیرحسین حسین‌زاده (۱۸)و رضا جعفری (۳۸)برای سایپا
داور: کمیل غلامی
پیکان یک – نفت مسجدسلیمان صفر
گل: سعید واسعی (۸۹)
داور: اشکان خورشیدی
کارت زرد: ماهان رحمانی از پیکان و میلاد خدایی از نفت مسجدسلیمان
با این نتایج جنگ قهرمانی لیگ برتر به هفته سی‌ام و پایانی کشیده شد. مسابقات این هفته پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت و به صورت همزمان برگزار می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false