×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی در ساماندهی سواحل، تخریب محیط زیست است گفت: جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست، استفاده از خانه‌های پیش ساخته و یا کلبه با نمای صرفا چوبی و طبیعی الزامی است و سرمایه گذاران باید تحت ضوابط تعیین شده در سواحل فعالیت کنند و مسائل زیست محیطی رعایت کنند.

منطقه گیلان، مصطفی سالاری در جلسه مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان با موضوع ساماندهی سواحل و احداث و بهره‌برداری از شناگاه‌های استان که با حضور مسئولین دستگاه‌های قضایی، نظارتی و اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت برگزاری چنین جلسات و استفاده از این شیوه نامه برای ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری درآمدزا و اشتغال‌زا از سواحل و شناگاهای استان است.

وی افزود: عده‌ای تنها دولت را متولی رسیدگی به امور سواحل می دانند و با همین نگاه و جلوگیری از ورود بخش خصوصی، زمینه ساماندهی سواحل و احداث و بهره‌برداری از شناگاه‌ها فراهم نشده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی ما در ساماندهی سواحل، تخریب محیط زیست است اظهار کرد: جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست، استفاده از خانه‌های پیش ساخته و یا کلبه با نمای صرفا چوبی و طبیعی الزامی است و سرمایه گذاران می بایست تحت ضوابط تعیین شده در سواحل فعالیت کنند و مسائل زیست محیطی رعایت کنند.

استاندار گیلان لزوم برخورداری از بخش خصوصی در این رابطه خبر داد و افزود: بایستی از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بخواهیم که تحت ضوابط تعیین شده به ساماندهی سواحل و بهره‌برداری از شناگاه‌ها بپردازند؛ به هیچ عنوان اجازه نقل و انتقال مالکیت در خصوص اراضی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اعمال یک سقف زمانی مشخص برای هر فرد در رابطه با استفاده از شناگاه‌ها خاطرنشان کرد: در صورت ورود اشخاص و بخش خصوصی، هر شناگاه بایستی برای یک مدت معین در اختیار یک فرد باشد تا تملک مالکیتی برای کسی به وجود نیاید.

سالاری به بهره‌گیری ارزان، همگانی، سالم و سازگار با محیط زیست در این امر بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: استفاده از سرمایه‌گذاران بومی و استانی در اولویت قرار دارد؛ برای ساماندهی سواحل نیاز به استفاده از سرمایه‌های کلان نیست و هر فرد با یک سرمایه معقول می‌تواند وارد این کار شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false