×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح ضیافت الهی در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفت و گو با ایسنا –منطقه گیلان، از اجرای کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در ۴۲۰ بقعه متبرکه  استان گیلان خبر داد و گفت: این طرح از ۱۶ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: در برگزاری این طرح ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه کار ویژه‌های فرهنگی سازمان اوقاف با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، گفت : طرح ضیافت الهی ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم مهمترین بخش طرح ضیافت الهی است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: ۳۰۸ کلاس آموزش قران کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه فعال هستند که مجری برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطوح مختلف در استان گیلان خواهند بود.

وی همچنین یادآور شد: جزء خوانی روزانه قرآن کریم در ۱۱۶ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: برجسته ترین محفل جز خوانی که به همت اوقاف گیلان در آستان خواهر امام رشت برگزار می شود از شبکه استانی باران پخش زنده خواهد شد و در رسانه ملی هم بازتاب دارد.

وی اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی خواند و گفت: برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز در بقاع شاخص مجری این طرح دایر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: برخی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی از محل نیات واقفان خیراندیش، توزیع وعده سحری در شب‌های قدر خواهند داشت.

وی اظهار کرد: سلسه جشن‌های باشکوهی برای گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده گفت: بقاع متبرکه گیلان با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته برنامه ویژه ای برای کسب فیض بیشتر هم استانی های عزیز از لیالی قدر دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به تجربه خوب اطعام افطاری ساده در پیاده راه فرهنگی رشت به همت اداره اوقاف رشت اشاره کرد و گفت: امسال هم برای ترویج این سنت حسنه، سفره افطاری ساده در رشت و ۷ شهرستان دیگر برگزار می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false