×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اختصاصی رشتوند

تداوم اقتدار لیست امید با تدابیر “دکتر رمضانپور”

از روزهای اول دوره پنجم شورای شهر و انزوای هدفمند لیست امید در انتخاب هیئت رییسه و چیدمان کمیسیون های تخصصی نزدیک به یکسال و اندی می گذرد و هنوز تلاش گسترده طیف تمامیت خواه در اذهان یادآور مظلومیت لیستی است که به هر دلیل(ضعف مدیریت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در تدوین لیست) موفق به کسب اکثریت کرسی های پارلمان محلی رشت نشد.

در ادامه این روند در شورای شهر نیز شاهد تشدید میل به تمامیت خواهی در جریان مقابل بودیم و اوج این فشارها به صورت علنی در انتخابات سال دوم هیئت رییسه مشهود گردید.

دقیقا زمانی که همگان منتظر کسب سهمیه حضور اصلاح طلبان شورانشین در سبد هیئت رییسه بودند شاهد یک کودتای تمام عیار بر علیه لیست امید بودیم و تکرار اتفاقات گذشته البته این بار با شدت و حدت بیشتر باعث تعجب شهروندان گردید.این امر نشانگر عناد مستقیم دست های پشت پرده با کسب کوچکترین موفقیت و دستاورد برای جریان اصلاحات در مدیریت شهری بود و فشارهای بی سابقه به نوعی حجت را بر خوش بین ترین نظاره گر هم در خصوص عدم میل به تعامل سایرین با اعضای لیست امید تمام کرد.

لیکن نکته قابل تاسف در این بین عدم حمایت شایان بدنه جریان اصلاحات و احزاب از منتخبین خود در برابر این هجمه ها بود و دقیقا زمانی که انتظار میرفت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با تجمیع ظرفیت خود از حقوق پایمال شده لیست امید حمایت کنند به جز چند اعتراض جسته و گریخته آن هم به صورت فردی و در یک مقطع کوتاه هیچ واکنشی از کانون های اصلاح طلبی دیده نشد و گویی این امر طرف مقابل را در ادامه روند گذشته خود گستاخ تر کرد.

اما همانطور که انتظار میرفت منتخبین اول، دوم و چهارم شورای شهر که در کنار سبد آرای جریان اصلاحات دارای پایگاه مردمی قابل توجه ای بودند و البته توان مدیریت بحران و تغییر بازی را داشتند به محوریت “دکتر رمضانپور”، با وجود فشارهای موجود مسیر یک سویه حاکم بر تصمیم سازی های شورای شهر که البته از بیرون و پشت پرده های زخیم قدرت هدایت و حمایت میشد را تغییر و با تشکیل فراکسیون حداکثری ابتکار عمل را در انتخاب شهردار بدست گرفتند.

این اقدام امیدی های شورا نشین گرچه باعث تشدید فشارها به شکل بی سابقه ای حول اعضای همسوی شورا گردید لیکن اتحاد مثال زدنی آنها و وحدت کلمه، به رمز عبوری برای بحران موجود بدل شد و عافیت و اعتبار برای سه عضو لیست امید در برابر زیاده خواهی های جریان مقابل به ارمغان آورد.

بی شک نقش “دکتر رمضانپور” به عنوان موتور محرک و محور این تغییر در جایگاه یک چهره کارکشته و تئوریسین سیاسی انکار ناپذیر و برجسته میباشد چرا که وی موفق شد در یک شطرنج نابرابر از لحاظ کمیتِ مهره ها، با دور زدن سواره نظام های حریف و شبیخون به صفوف آنها و ایستادگی در برابر همه حملات، امروز ابتکار عمل مدیریت شهری را به عنوان یک ره آورد و غنیمت از این مبارزه به اصلاح طلبان هدیه دهد.

انتخاب شهردار مد نظر لیست امید در شرایطی که طیف مقابل حتی در آخرین لحظات ممکن هم دست از مغلطه و سفسطه و ایجاد هزینه به هر راهی، حتی اجرای شوهای میدانی دست نکشیدند با وجود همه حواشی خود، کلاس درسی از سوی رمضانپور برای سایر اعضا حتی در ادوار گذشته بود که استقلال رای یک عضو شورای شهر به عنوان فردی منتخب مردم، هم سنگ شرف او ارزشمند است و یک نماینده باید در راستای حفظ این مهم در برابر هر فشاری مقاومت کند.

امروز پس از عبور از پیچ های تند این مسیر شاهد رجوع دوباره بسیاری از منتقدین به رمضانپور و تایید استراتژی و اولویت بندی وی در خصوص انتخاب شهردار رشت هستیم به شکلی که بر خلاف برهه ای که حضرات از حضور وی به عنوان عضو عادی کمیسیون های تخصصی جلوگیری می کردند امروز با دعوت نامه و امضای حداکثری از این “مرد” برای حضور در کمیسیون برنامه و بودجه دعوت رسمی با امضای حداکثر اعضا صورت می گیرد.

در کنار تکریم شخصیت و جایگاه دکتر رمضانپور به عنوان لیدر و پدر معنوی اصلاحات استان گیلان، کسب اقتدار در صحنه مدیریت شهری و صلابت اعضای لیست امید باعث دلگرمی آنان که فی الواقع و نه در شعار دل در گروی اندیشه و آرمان اصلاح طلبی دارند خواهد شد و همگان باید با اعتماد و حمایت از منتخبین خود در شورای شهر تضمینی برای ثبات این اقتدار و جلوگیری از شیطنت های پیش رو باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false