×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کشف ۷۰ درصد جرائم توسط پلیس از افزایش وقوع سرقت در ۱۲ استان و کاهش آن در ۲۱ استان کشور (براساس تقسیم‌بندی نیروی انتظامی) خبر داد.

سردار اسکندر مومنی در همایش روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و رونمایی از سامانه اموال مکشوفه سرقتی با اشاره به ارتباط کشف جرائم و وقوع آن اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد هرجا کشف جرائم بالا می‌رود وقوع آن هم کاهش یافته و هرچه کشف این جرائم سریع‌تر و به هنگام‌تر باشد وقوع این جرائم نیز کاهش می‌یابد و قرارگاه مبارزه با سرقت نیز با همین هدف راه‌اندازی شد و دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه داشت. جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: در حال حاضر از ۳۳ استان تعریف شده در نیروی انتظامی ۱۲ استان دارای افزایش وقوع سرقت بودند و در ۲۱ استان نیز شاهد کاهش وقوع هستیم. وی با اشاره به افتتاح سامانه شناسایی اموال مکشوفه گفت: کشف جرائم و سرقت‌ها یکی از وظایف پلیس آگاهی است ولی مهم‌تر از آن رسیدن مالباختگان به اموال ‌شان است چرا که این موضوع تاثیر بالایی در ارتقای احساس امنیت دارد. سردار مومنی تاکید کرد: در حال حاضر به صورت میانگین بیش از ۷۰ درصد جرائم در کشور توسط پلیس کشف می‌شود و درصد بالایی از پرونده‌های سرقت نیز به نتیجه می‌رسد ولی متاسفانه مردم ارتقای امنیت را احساس نمی‌کنند چرا که بسیاری از سرقت‌های کشف شده و اموال مالباختگان به دست آنها نمی‌رسد. جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: از اولین روزهای سال ۹۴ چندین جلسه در کمیسیون عملیات ناجا برای بررسی روشهای رساندن اموال مکشوفه به مالباختگان تشکیل شد و نهایتا این سامانه به بهره‌برداری رسید. وی راه‌اندازی این سامانه را نخستین گام در این بخش عنوان کرد و افزود: در این سامانه انواع کالاهای مکشوفه بارگزاری می‌شود و در صورت پیدا شدن صاحب آن مالباختگان بایستی با مستندات خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند. جانشین فرمانده ناجا از مردم خواست تا حتما شماره سریال اموال و مدارک و اسناد کالاهای باارزش خود را نگهداری کنند تا در صورت اتفاق ناگواری از جمله سرقت، شناسایی اموال‌شان به راحتی انجام شود.

سردار مومنی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر ما پلیس باید در این امر پیش‌دستی کند و می‌بایست به جایگاهی برسیم که خودمان سریعا پس از کشف اموال، مالباختگان را شناسایی و آنها را از کشف اموال‌شان مطلع کنیم که این امر مستلزم دوسویه شدن ارتباط در این سامانه بوده تا مردم بتوانند شماره سریال اموال خود را در آن ثبت کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false