×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

غلامعلی سفید رییس کنونی شورای شهر یزد بنا بر آن چه در وبسایتش آمده: عهده دار مسئولیت هایی نظیر معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری، معاون برنامه ریزی استانداری یزد، رئیس ستاد معین بازسازی منطقه شمال کشور، استاندار یزد در دولتهای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی(۱۳۸۰-۱۳۷۲)، مشاور وزیر مسکن و شهرسازی (۱۳۸۴-۱۳۸۰)، سرپرست پارک علم و فناوری استان یزد بوده است و هم اکنون مدیرعامل مؤسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه «علیه السّلام» است.

غلامعلی سفید درباره موضوع سپنتا نیکنام گفت : من تاکنون در هیچ مراسم یا اماکن عمومی شهر یزد اعتراضی نسبت به حضور آقای سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد ندیدم. بسیاری از اهالی این شهر اعم از مسلمان و غیرمسلمان به وی رای دادند و اعتراضی نسبت به عضویت وی در شورای شهر وجود ندارد. این درحالی است که ممکن است در برخی جمع های محدود و خصوصی افراد افراطی این موضوع مطرح باشد اما در میان شهروندان چنین اعتراضی موضوعیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حکم تعلیق عضویت سپنتا نیکنام را اجرا نمی کند گفت: برداشت من این است که این حکم عدالت خواهانه نیست و  با آزادی منافات دارد؛ در همین حال آرای مردم را تحقیر کرده است. من نمی توانم این حکم را اجرا کنم اگر کسی می خواهد این کار را انجام دهد خودش می داند. من نمی توانم چنین کاری کنم و تا به حال نیز این کار را نکردم. آقای نیکنام این روزها در مرخصی به سر می برد و در شورا شرکت نکرده است. ولی اینکه دیگران حاضر به اجرای این حکم باشند من نمی دانم چه اتفاقی می افتد یا خیر؛ اکثریت شورا هم فکر با ما هستند اما اقلیت نیز خیلی مایل نیستند این حکم اجرا شود و دوستدار این مساله نیستند. حتی اقلیت شورا نیز علاقه مندند این موضوع حل شود و می گویند این موضوع باید از طریق مجلس، دولت، شورای نگهبان و رهبری حل شود.
وی در ادامه گفت: در این زمینه نامه هایی برای ریاست مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست قوه قضاییه و رییس جمهور ارسال کردم. حتی نامه کوتاهی برای مقام معظم رهبری نوشتم. آنچه از روحیات ایشان می دانم به خصوص اینکه در زمان تبعید در سیستان و بلوچستان خدمت ایشان رسیدم در آن دیدار به بزرگی در یزد اشاره کردم که کتابی در باب انتقاد از اهل سنت نوشته بود؛ ایشان در آن زمان فرمودند نباید وحدت ملت را خدشه دار کرد و نباید باعث اختلاف شد. حالا می بینیم برخی به نام شرع و دین از این نوع اختلافات ایجاد می کنند.
رئیس شورای شهر یزد با بیان این که « اگر دین در برابر آزادی و عدالت قرار گیرد، شکست می خورد » ادامه داد: اینکه یک نفر در کل شوراهای شهر کشور زرتشتی باشد مگر تا چه حد می تواند به دین و شرع آسیب رساند که این هتک حیثیت را از وجهه جمهوری اسلامی در دنیا ایجاد کردند.
وی همچنین گفت: نماینده زرتشیان در مجلس نیز نامه ای در این باره نوشته و با رییس مجلس شورای اسلامی صحبت کرده، نمایندگان مجلس یزد نیز نامه های نوشتند و حرکتی جدی از سوی شورای اکثر شهرها علیه این حکم انجام شده است. رسانه ها و فضای مجازی نیز خیلی جدی به این مساله ورود کردند. همگان دلشان می خواهد که این موضوع حل شود. حتی در مراسم روضه، مردم مذهبی به من می گویند نباید پشت این زرتشتی را خالی کنید این جمله را معمولا پس از نماز و روضه به من می گویند؛ این حکم با روحیه مردم سازگار نیست.
غلامعلی سفید در پایان گفت: شورای نگهبان پیش از انتخابات به مسوولین اجرایی نامه ای نوشتند و خواستار رد صلاحیت آقای نیکنام شدند. اما روسای استانداری و فرمانداری نیز قائل به اجرای این حکم نشدند و گفتند چنین نامه ای فاقد اعتبار است. رئیس مجلس نیز گفته است قانون انتخابات وجود دارد و نباید خارج از آن عمل کرد. دولت و مجلس بعنوان مجری و ناظر چنین مساله ای را رد کردند. شورای نگهبان حق دخالت در انتخابات شوراها را ندارد زیرا نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده مجلس است./ انتخاب

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false