×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

در پی انتشار گزارش روز گذشته کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که در بخشی از آن حمایت های مدیریت شهری رشت به داماش و سپیدرود مطرح شده بود نقی هدایتی رئیس هیئت کشتی گیلان با ارسال یادداشتی به این موضوع واکنش نشان داد و نکاتی را متذکر شد.

متن این یادداشت در ادامه عینا منتشر شده است:

گزارش کمیسیون فرهنگی شورا را در سایت وزین حرف تازه مطالعه کردم . چون موضوع این کمیسیون عمدتا به چگونگی کمک به باشگاه های فوتبال سپیدرود و داماش و در حاشیه به دیگر هیئت های ورزشی اختصاص داشت به عنوان رییس هیئت کشتی استان و فردی که بیش از ۳۰ سال سابقه ورزشی دارد مواردی را خدمت اعضای محترم شورا و شهردار و دستگاه های نظارتی و افکار عمومی اعلام می کنم :
۱-ابتدا باید عرض کنم هیچ هیئت ورزشی از شورا و شهرداری طلب ندارد و اگر اظهار نظر و یا نقدی مطرح می شود به اعتبار عملکرد این نهاد اجتماعی است که اراده کرده است به ورزش کمک کند و چگونگی کمک به ورزش است که باب نقد و انتقاد را موجه می کند و من هم به عنوان رییس یک هیئت ورزشی- که انتظار داریم مورد حمایت قرار بگیریم- دیدگاه هایم را رسانه ای می کنم .
۲- براساس طرح جامع ورزش و دیدگاه کلان جمهوری اسلامی ایران، کشتی ورزش اول کشور است و البته این به این معنی نیست چون کشتی ورزش اول کشور است پس ورزش محبوب اکثریت مردم ایران است . بیشترین افتخارات ورزش کشور در میادین جهانی و المپیک را کشتی بدست آورده است اما فوتبال ایران چه در سطوح ملی و باشگاهی به علل مختلف فاقد چنین خصوصیتی است . تایید می کنم فوتبال یک ورزش محبوب و جهانی است و هواداران پرشماری دارد و به همین دلیل بیشتر بودجه ورزش را جذب می کند اما افتخار در خور توجهی کسب نکرده است. در آخرین رده بندی تیم های باشگاهی جهان در اکتبر ۲۰۱۷، استقلال تهران با ۲ پله نزول در رتبه ۲۲ آسیا و طبق همین رنکینگ در رده ۲۸۱ جهان قرار گرفت. پرسپولیس نیز پس از حذف از جام باشگاه های آسیا با یک پله سقوط در رتبه ۸ آسیا و ۶ پله صعود در رده ۱۴۴ جهان ایستادند و باشگاه های دیگر که جای خود را دارد!؟
۳- هیئت های ورزشی انتظار دارند که بودجه ورزشی شهرداری به عدالت بین هیئت ها تقسیم شود اما کاری که اکنون شورا و شهرداری انجام می دهند به نوعی پرداخت بیش از ۹۵ درصد بودجه ورزشی شهرداری به دو باشگاه داماش و سپیدرود است . به عبارت دیگر شورا و شهرداری دارند به صورت غیر مستقیم تیم داری می کنند . اگر این تیم ها مالک خصوصی نداشتند و شهرداری مالک آنها بود کسی معترض نبود اما وقتی شهرداری نمی تواند قانونا تیمداری کند و در عین حال هزینه این تیم ها را غیر مستقیم می دهد ، موضوع را حساس می کند .
۴- من در یاداشت های قبلی عرض کردم طبق قانون شورا نمی تواند برای باشگاهی که مالکش در شورا و یا شهرداری است بودجه ای هزینه کند ؛ زیرا ، به نوعی معامله با خود می شود که جرم است . اگر برداشت من غلط است شورا و شهرداری و یا حتی سازمان بازرسی پاسخ مرا بدهد و آگاهم کند که من مرتکب اشتباه نشوم. آیا شورا و شهرداری تاکنون به یک باشگاه کشتی ، یا باشگاه فوتبال دیگر نیز کمک مالی کرده است ؟ بالاخره باید به این ابهامات پاسخ داده شود .
۵- چند روز آینده گیلان میزبان یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی کشور در حوزه ورزش است . این مسابقات از جهات مختلف برای اعتبار ورزش گیلان به ویژه کشتی مهم است . دو هفته است که هم نامه نگاری های متعدد کرده ام و هم جلسات مختلفی داشته ام بلکه بتوانم این میزبانی را آبرومندانه برگزار کنم اما به هرجا می روم به درب بسته می خورم . آیا کشتی جز ورزش نیست ؟ هوادار و باشگاه ندارد ؟ آیا از کشتی انتفاع شخصی می برم که کسی کمک نمی کند ؟ یا چون در شورا و شهرداری سمتی ندارم کسی علاقمند نیست به کشتی کمک کند ؟
۶- آن عضو محترم شورا که می گوید فوتبال محبوب است و برای کمک هم برنامه اجرایی می دهد چرا وارد حوزه فوتبال نمی شود و برای ارتقای فوتبال گیلان تلاش نمی کند و در عوض ، مسئولیت یک هیئت غیر فوتبالی را به عهده گرفته است ؟ دوستان می دانند فوتبال فقط به دو باشگاه خلاصه نمی گردد و نمی شود فقط با مانور بر روی هواداران آنها برای خود اعتبار موقتی خرید و یا وقتی کمک ها کم می شود از طریق تحریک هواداران و شعار علیه این یا آن فرد ، شورا را وادار به امتیاز دهی می کنند. این شیوه درستی برای امتیاز گیری نیست و می تواند دیگر گروه های ورزشی را به انجام چنین کاری ترغیب کند .
۷- اداره کل ورزش و جوانان متولی ورزش استان است و ارزیابی دقیقی از وضعیت ورزش استان و هیئت های ورزشی دارد ؛ بنابراین، ضرورت دارد که شورا و شهرداری برای کمک به هیئت های ورزشی با اداره کل ورزش تفاهم نامه یا توافق نامه همکاری امضاء نماید و از این طریق به اعتلای ورزش شهر کمک کنند . اقدامات موردی شورا و شهرداری به توسعه ورزش شهر منجر نمی شود بلکه فرصت های توسعه ورزش همگانی را از شهر سلب می نماید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false