×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا؛
طرح برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری در افق۱۴۰۱ تصویب شد
طزح کمک به تیم های ورزشی سپیدرود و داماش مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، طرح الزام تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت ۱۴۰۱ تصویب شد
در این طرح که الزام وزارت کشور است، شهرداری ها می باید برنامه ۵ساله را تدوین و بر اساس افق ۵ساله می باید بودجه های هر پروژه را تدوین نمایند.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، در آغازین ساعات شب هشتم آبان ماه، نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، به ریاست محمد حسن عاقل منش و با حضور سید امیرحسین علوی رئیس شورا، فاطمه شیرزاد، محمد حسن علیپور و فرهام زاهد برگزار شد. میرشهاب مومنی مالک سپیدرود و محمدرضا شاه محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت و نیز از جمله میهمانان حاضر در این جلسه بودند.رئیس کمیسیون فرهنگی با سالروز شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده را که حضرت امام شهبد بالا مقام را الگوی جامعه معرفی فرمودند و قهرمان واقعی را ایشان نامیدند گرامی داشتند. همچنین روز ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی را توسط دانشجویان و دانش آموزان میهن عزیزمان را گرامی داشتند. در روز ۱۳ آبان مردم را دعوت به حضور برای برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی و تجدید پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب اسلامی دعوت کردند. وی با توجه به مسایل بین المللی و اقدامات و بی احترامی های رییس جمهور امریکا به مردم ایران بخصوص سپاه پاسداران را ضمن محکومیت سخنان ترامپ افزود.: بخش عمده ای از سردمداران امریکا با او همراهی کردند و اطمینان دارم ملت غیور ایران اسلامی در راهپیمایی سیزده آبان پاسخ مناسبی به دولتمرد امریکایی خواهند داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به سفر کربلا جمعی از پرسنل و پارکبانان شهرداری رشت و اعزام برای انجام خدمات و همچنین پذیرایی از زائرین حضرت امام حسین(ع) مستقر در موکب شهرداری رشت اغزود .با وجود مشکلات مالی پیش روی شهرداری این نیرو های کاملا بصورت داوطلبانه و خودجوش حضور خواهند داشت و هیچ گونه وجه و حق ماموریتی دریافت نخواهند کرد. کل هزینه های اعزام ۱۶۰ نفر و خدمات ارائه شده ۲۰۰ میلیون تومان است. موازی کاری با موکب های دیگر نیست. همچنین هنرمندانی برای برگزاری تعزیه خوانی با ما همراه خواهند بود. و در ایام مختلف نسبت به برپایی تعزیه و نمایش های آیینی اقدام کرده اند به صورت رایگان همراه این کاروان خواهند بود و امیدوارم حرکت این عزیزان بتواند ارادت قلبی مجموعه شورا، شهرداری و هنرمندان این شهر را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان دهد.
هزینه این سفر برای تشویق این عزیزان رایگان لحاظ گردیده است.با وجود همه ی این امور امیدواریم بتوانیم ارادت قلبی مجموع شورا و شهرداری را نشان دهیم وی با اشاره به اینکه برای خدمت دهی به زوار مجوز رسمی از ستاد عتبات عالیات اخذ شده است متذکر شد: کل افراد اعزامی ۱۶۰ نفر هستند که ۱۰۰ نفر نیروی خدماتی، ۱۰ نفر ارکان ستاد، ۱۵ نفر نیروهای فنی (آهنگر ، بنا ، برق کار و …) و ۳۵ نفر هنرمند و مستندساز هستند.
محمدحسن عاقل منش خاطر نشان کرد: با توجه به صرفه جویی و ابتکار عمل اعضای ستاد، کل هزینه کرد به ۲۰۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرد و آن هم ۷۰ میلیون غیر نقد و ۱۳۰ میلیون تومان نقدی است. محاسبه کنید اگر قراربود ۱۶۰ نفر به صورت کاروانی فقط اعزام شوند و هیچگونه خدماتی ارائه نکنند به ازای هر نفر سفر بعلاوه پذیرایی یک میلیون و پانصد هزار تومان برای ۱۶۰ نفر اعزامی بالغ بر دویست و چهل میلیون تومان هزینه داشت که امروز کل هزینه ها با ارائه خدمات ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت بیشتر هزینه های انجام شده به غیر از ایاب و ذهاب و پذیرایی را سرمایه ای دانست و افزود: بسیاری از اقلام قابل استفاده در سالهای آینده است و از اقلامی مثل چادر، زیرانداز، پتو، دستگاه دوار نانوایی و… می توان در ستاد بحران شهرداری نیز استفاده کرد
در ادامه بررسی طرح الزام آور تهیه برنامه راهبردی شهر و شهرداری رشت در افق ۱۴۰۱
در بخش دیگری از این جلسه طرح الزام آور تهیه برنامه راهبردی شهر و شهرداری رشت در افق ۱۴۰۱ بررسی شد و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در توضیح این طرح گفت: در شورای سوم مطالعاتی توسط دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون تومان صورت گرفت اما نهایتا به نتیجه نرسید..

محمدحسن عاقل منش افزود: در ابتدای شورای پنجم این طرح را پیشنهاد می دهیم تا با حضور مشاور بررسی و ارائه شود و پس از تصویب در کمیسیون فرهنگی به صحن شورا برود و در صورت موافقت شورا به وزارت کشور ارسال شود. در صورت موافقت و طی روند قانونی این اولین برنامه ۵ ساله شورا خواهد بود که به تصویب خواهد رسید

با توجه به روال اداری موجود و پس از تصویب کمیسون فرهنگی به صحن ش

ورا راه می یابد و پس از تصویب در شورای محترم به شهرداری ارجاع شده تا طبق قانون و روال اداری و مناقصات انجام گیرد تا مشاور اتخاذ شود. وی افزود این طرح در کنار مطالعات مربوطه مجدد به کمیسیون فرهنگی برگشته تا جزئی تر بررسی شود و این همراهی همچنان پابرجا خواهد بود. و سر انجام خروجی مطالعات به وزارت کشور ابلاغ گردد.
رضا ویسی رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت در ادامه به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت و اعلام کرد: این طرح ۱۸ مجلد است و شامل ۵ چشم انداز، ۱۸ راهبرد، ۴۶ سیاست، ۳۲ برنامه و ۲۴۸ پروژه است و در بازه سالهای ۹۲ تا ۹۶ بوده است.
با رای کمیسیون فرهنگی طرح الزام آور راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت۱۴۰۱ به تصویب شورا رسید

دستور کار دوم
حمایت مالی باشگاه های ورزشی سپیدرود و داماش در دستور کار قرار گرفت.

محمد حسن عاقل منش: کمک به سپیدرود و داماش نشاط و سرزندگی بیشتر میان جوانان و نوجوانان شهر را محیا میسازد / شرمنده پرسنل شهرداری بخاطر تاخیر در پرداخت ها هستیم و هیئت های ورزشی دیگر از ما انتظاراتی دارند/ خوشبینانه ۶۰ درصد بودجه محقق خواهد شد

عاقل منش گفت.براساس نامه اقای جمشید پور سرپرست سابق شهرداری رشت به شورا مبنی بر حمایت این دو باشگاه ارائه شد که توسط کمیسیون برنامه بودجه به تصویب رسید. اینک به کمیسیون فرهنگی شورا برای بررسی ارائه گردید.
عاقل منش با اشاره به اینکه تیم های ورزشی با نشاط و سرزندگی بیشتر میان جوانان و نوجوانان شهر را محیا میسازد و هریک از مسئولین علاقه مند هستند تا به نحوی کمکی صورت گیرد و حتی میتواند این کمک به شکل های بهره گیری از منابع لجستیکی انجام پذیرد. وی افزود کمک به این تیم ها پر طرفدار حائز اهمیت فراوان است و این دو تیم تاثیرگذاری اجتماعی فراوانی دارند و مدیریت شهری هم تلاش کرده است در حد توان از این سرمایه های اجتماعی حمایت کند. عاقل منش در ادامه افزود در گذشته کمک هایی به این تیم ها از قبیل هزینه و ایاب و ذهاب طرفداران، تبلیغات رایگان، اسکان ورزشکاران اقداماتی صورت پذیرفته است. عاقل منش در پاسخ به فضای رسانه ای و مجازی و همچنین ارائه نامه ها و استشاد های مختلف از هیئت ها و باشگاه های متعدد مبنی بر اینکه مارا نیز مورد حمایت مالی قرار دهید. عاقل منش درپاسخ گفت: این ارقام کمک مالی موارد تصویب شده بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت در حمایت از ورزش لحاظ گردیده است وی افزود سقف اعتبار حمایت های ورزشی نیز محدود است . و متاسفانه با مشکلات موجود در بودجه ‌شهرداری رشت و تاخیر در حقوق پرسنل شریف شهرداری که بدین دلیل ما شرمند این بزرگواران هستیم افزود با وجود تمامی این مشکلات پیش رو باید به نوعی به این تیم های کمک صورت پذیرد.
در ادامه حمیدرضا آزمون نماینده ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با ارایه ارقام و اعدادی از کمک های شهرداری رشت به تیم سپیدرود و داماش شهر رشت اشاره کرد در ادامه به تشریح نقش شهرداری ها در مبحث و با استناد بالا دستی در ورزش پرداخت به موارد که در قانون بر توسعه اماکن ورزش تاکید کرد و گفت: مطابق بند۶ از ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مساعدت مالی به انجمن های ورزشی (هیئت ها) و توسعه زیرساخت های ورزشی و عرصه عمومی از وظایف شهرداری ها است. همچنین مطابق بند۲۱ از ماده ۵۵ قانون شهرداری احداث ورزشگاه ها مطابق استاندارد و رعایت اصول فردی برای افزایش سرانه ورزشی در شهر ها اشاره شده است.

معاون فرهنگی و توسعه امور ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری رشت سپیدرود و داماش را افتخار رشت دانست و افزود : شهرداری رشت از این دو تیم ورزشی در حد بضاعت حمایت و کمک شده است. حمیدرضا آزمون با اشاره هزینه کرد بخشی به عنوان اسکان بازیکنان غیر بومی تیم داماش و تیم سپیدرود صورت گرفته افزود شهرداری رشت اسکان بازیکنان را در کمپ عینک بر عهده گرفت وی با اعلام اینکه کمپینگ عینک از منابع درامدی مهم این سازمان است که از طریق اجاره به ادارات مختلف منبع درامدی مهمی برای سازمان دارد. اضافه کرد: این کمپینگ شامل ۵ بلوک و هر بلوک شامل ۴ سوئیت است.حمایت در سال گذشته برای سپیدرود بیش از ۹۱ میلیون تومان و در سال جاری از شروع خرداد ماه تا کنون بیش از ۷۸ میلیون تومان بوده است و بی مهری است اگر این حمایت های شورا و شهرداری نادیده گرفته شود. در خصوص داماش نیز فقط همین حمایت سال قبل بیش از ۳۴ میلیون و سال جاری بیش از ۹۴ میلیون تومان بوده است و همچنین شهرداری شهر رشت مجموع ورزشی چمران خود را که با دارا بودن شرایط مطلوب زمین چمن و نقطه دسترسی شهری مناسب در اختیار این دو تیم ورزشی قرار داده است.
آزمون گفت: تیم داماش بیش از ۵۲ بار از این زمین استفاده کرده و نرخ ارائه خدمات دربخش خصوصی برای یکبار در این زمین ۳۰۰ هزار تومان است. وی در ادامه به استفاده این دو تیم ورزشی از سالن بدنسازی اتش نشانی اضافه کرد که شهرداری این اقدامات رایگان در اختیار قرار داده به نحوی که در اختیار بخش خصوصی قرار میگرفت مبالغی دریافت میشد ولی شهرداری شهر رشت وظیفه خود دانسته که کمک ها به هر نحوی انجام پذیرد و این رویکرد مجموع شهردار ی بوده است.
معاون فرهنگی و توسعه امور ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری رشت گفت: در ادامه از هزینه های تبلیغات رایگان توسط سازمانهای زیر مجموع شهرداری و هزینه های رفت و امد هواداران این تیم ها اشاره نمود وی افزود پس از صعود تیم سپیدرود جشنی به همت سازمان فرهنگی انجام گرفت و هدایای ناچیزی به ورزشکاران اهدا نمودند.
اقای مومنی مدیر عامل تیم داماش از مشکلات مالی و هزینه های سفر این تیم اشاره کرد و خاطر نشان شد که برای ادامه سیر صعودی این تیم باید مورد یاری مالی و حتی فکری مجموع مدیرت شهری قرار گیرد. وی افزود تیم سپیدرود تنها نماینده شمال کشور در لیگ برتر و ایجاد کننده شادی و نشاط میان اقشار مختلف جامعه در چالش های پیش رو دست و پا میزند. و درخواست کمک شدیدا احساس میشود بنحوی که با این اوصاف بیش از نیم فصل قادر به ادامه نخواهد بود.
عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به قرارداد میان بانک کوثر و باشگاه سپیدرود که بهمراه داشتن و بهره گبری از کارت همراهی بانک کوثر در هر تراکنش مالی سودی به تیم سپیدرود خواهد رسید. و چقدر مطلوب خواهد شد که حقوق پرسنل شهرداری از این طریق در بانک کوثر و با هدف افزایش تراکنش بانکی برای سپیدرود انجام گیرد. وی افزود حتی در بخشی دریافت هزینه پخش تلویزیونی از صدا سیما و دریافت پول بیلیط ورزشگاه ها را پیشنهادات کمک به سپیدرود میتوان نام برد.

علیپور عضو ‌شورای شهر رشت. اشاره کرد که باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود.
فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه بودجه گفت:
فرهام زاهد : با احترام به تمامی هیئت ها، کدام یک طرفداری مثل فوتبال دارند؟ / قبل از اینکه تیم ها وارد حاشیه و نزول شوند نیاز به حمایت دارند/ سیایست های دولت راه ورود جریان خصوصی به فوتبال را محدود کرده است/ تیم ها در اکثر جاهای دنیا از حق پخش تلویزیونی درامد دارند

وی در پایان سوالاتی را مطرح کرد و گفت: باید رقم بودجه حمایت از سپیدرود و داماش مشخص باشد و بدانیم چند درصد برای کادر فنی و بازیکنان و چند درصد به منظور آماده سازی و پشتیبانی است؟ هزینه بازی های داخل و خارج از خانه مشخص باشد و مشخص شود که آیا قرار است حمایت ها یکباره تزریق شود و یا به صورت تدریجی و فاز به فاز در اختیار باشگاه ها قرار بگیرد؟ چند درصد حمایت ها نقدی و چند درصد غیرنقدی خواهد بود و آیا باید به حساب باشگاه واریز شود و یا در اختیار ورزش و جوانان و یا هیئت فوتبال باشد؟

فرهام زاهد : قبل از اینکه تیم ها وارد حاشیه شوند نیاز به حمایت دارند / با احترام به تمامی هیئت ها، کدام یک کارکردی مثل فوتبال دارند؟ / دولت راه ورود جریان خصوصی به فوتبال را تنگ کرده است/ تیم ها در دنیا از حق پخش تلویزیونی درامد دارند

فرهام زاهد ارائه گزارش آماری از حمایت ها را اقدامی مناسب دانست و گفت: میزان حمایت های شهرداری باید به طور دقیق مشخص باشد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت به مصوبه ۱ میلیاردی حمایت از سپیدرود پس از صعود به لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و لجستیک در اختیار این تیم قرار گرفته است اما عملا یک چک ۱۰۰ میلیون تومانی به دلیل شرایط مالی نقد نشده است و ۴۰۰ میلیون تومان حمایت صورت گرفته است.

زاهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تمام دنیا حق پخش فوتبال درصد بالایی از درامد باشگاه ها را تشکیل می دهد گفت: از نام استادیوم، تا اسپانسر تولید کننده پیراهن، فروش پیراهن و تبلیغات روی لباس تیم همه منابع درامدی باشگاه ها هستند و قرادادهای آنچنانی بسته می شود اما این بازار هم برای بخش خصوصی در ایران فراهم نیست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلات فوتبال ورزش عامه پسندی در ایران است که تبدیل به ابزاری برای معروف شدن افراد و ورود جریانات مختلف شده است تصریح کرد: متاسفانه دولت راه ورود جریان خصوصی را به فوتبال تنگ کرده است و بیشتر تیم های خصوصی پس از پشت سرگذاشتن اتفاقات تلخ و گاهی شیرین از گردونه خارج شده اند.

وی با تاکید براینکه بنده هم به دنبال راهکاری هستم که منابع درامدی پایداری برای این دو تیم در سنوات آتی تعریف کند خاطرنشان کرد: اما امروز سرمایه هایی به نام سپیدرود و داماش داریم که نیاز به حمایت دارند و باید سریعا تصمیمی برای این دو تیم گرفته شود. زمانی که سپیدرود از کمرکش جدول پایین تر برود و وارد حاشیه شود دیگر حمایت هم سودی ندارد.

فرهام زاهد با انتقاد از کمبود فضاهای ورزشی مناسب در گیلان افزود: داماش در لیگ دسته دوم ۲ هزار هوادار به استادیوم می کشد و تیم هایی هستند که در لیگ برتر مجموع هواداران و کادر فنی آنها گاهی ۵۰ نفر هم نمی شود. اما متاسفانه در دل کویر استادیوم ۱۵ هزار نفری ساخته می شود و مظلومیت استان ما بیشتر دیده می شود. ما در بسیاری از ورزش ها زبانزد بودیم اما هرچه به سمت حرفه ای تر شدن ورزش ها رفتیم و مباحث مالی و امکانات مطرح شد فاصله گرفتیم. در ورزش حرفه ای تنها با غیرت و با دست خالی نمی توان موفق بود.

رئیس کمیسیون بودجه شورا با اشاره به اثرگذاری اجتماعی فوتبال ، متذکر شد: با احترام به تمامی هیئت های ورزشی کدام یک کارکردی مثل فوتبال دارند و چنین اثری بر جامعه می گذارند؟ امروز که داماش مجددا نفس می کشد بازخوردش را در جامعه می بینید و همه ما در قبال این اثر اجتماعی، از باب شادی و نشاط اجتماعی، اتحاد، جدایی از ناهنجاری ها و کاهش مفاسد اجتماعی مسئولیم و باید با توجه به وضعیت شهرداری مکانیزمی تعریف کنیم.

وی به تصمیم کمیسیون بودجه پرداخت و گفت: در کمیسیون بودجه به این جمع بندی رسیدیم که ردیف ۳ میلیاردی حمایت از ورزش به ۴ میلیارد افزایش یابد. ۱ میلیارد تومان پیش از این برای سپیدرود در نظر گرفته شده است؛ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دیگر برای این تیم لحاظ شود و ۸۰۰ میلیون تومان هم به داماش کمک شود. برای سایر هیئت های ورزشی نیز ۹۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم. اما هر کمکی که قرار است در نظر گرفته شود سریعا تصمیم گیری شود. دیدار با مسئولین عالی رتبه نیز اگر قرار است صورت بگیرد باید در اسرع وقت باشد.

فرهام زاهد با اشاره به سال سقوط داماش تصریح کرد: آن سال داماش به ۲۰۰ میلیون تومان حمایت نیاز داشت اما نهایتا وارد بحران شد و ۶ ماه بردی نداشت. این مسائل تبعات فراوانی در جامعه دارد و نباید به آینده موکول شود. در خواست قالب مراجعین به ما این است که فکر عاجلی برای این دو تیم شود و باید عملیاتی کار کنیم.

وی در پایان گفت: به خوبی می دانیم که شهرداری وضعیت مالی مناسبی ندارد و توان پرداخت مبالغ میلیاردی به صورت نقدی امروز وجود ندارد.

فرهام زاهد همچنین بر تصویب جدولی برای حمایت از قهرمانان در چارچوب مشخص تاکید کرد

محمد حسن عاقل منش افزود : خرید اتوبوس تشریفات وی آی پی برای اعزام های خارج از خانه تیم های فوتبال نیز می تواند اقدامی مناسب و ماندگار باشد و در سایر ورزش ها و حتی سایر فعالیت ها نیز کارایی دارد.

وی پروژه های مشارکتی با نام سپیدرود را از دیگر راه های درامدزایی دانست و در ادامه گفت: شورا می تواند زبان گویای سپیدرود برای جلب برخی حمایت ها و مطالبات از جمله حق پخش های تلویزیونی و بلیط فروشی ها نیز باشد.

محمدحسن علیپور: ورزش و جوانان چه می کند؟

محمدحسن علیپور هم با بیان اینکه موافق حمایت از دو تیم است به نکاتی اشاره کرد و گفت: هر دو تیم هویت این شهر هستند و باید حفظ شوند اما باید در کنار این حمایت ها، هیئت های ورزشی نیز در نظر گرفته شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به کسری بودجه شهرداری رشت و حقوق های معوقه افزود: اگر همه حمایت ها را شهرداری رشت انجام دهد ورزش و جوانان چه می کند؟

علیپور ضمن تقدیر از زحمات شهاب مومنی برای سپیدرود در ادامه تصریح کرد: حمایت ها از این دو تیم به عنوان سرمایه های اجتماعی رشت، کار فرهنگی است و ما هم موافق حمایت هستیم اما راهکار اساسی باید اندیشیده شود.

محمدرضا شاه محمدی: جاده دسترسی به ورزشگاه سردار جنگل وضعیت مناسبی ندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت نیز ضمن تقدیر از علیرضا حسنی و حمیدرضا آزمون بابت برگزاری المپیاد ورزشی محلات گفت: محور صحبت های امروز سپیدرود و داماش است و قلبا دوست داریم کمک کنیم اما موانعی داریم که نمی توانیم.

محمدرضا شاه محمدی به حمایت ورزش و جوانان از فوتبال در قالب حمایتی یک و نیم میلیاردی که محمدباقر نوبخت وعده داده بود اشاره کرد.

وی با اشاره به تزریق مالی که در سایر تیم ها در نیم فصل صورت می گیرد گفت: اگر غافل باشیم و از سپیدرود حمایت نکنیم جایگاه تیم به خطر می افتد.

وی افزود: فوتبال از سایر ورزش ها جلو زده است و به صنعت، تجارت و زندگی تبدیل شده است و حتی ملی پوش رشته دیگر نیز پیگیر نتایج تیم محبوبش است. اما باید ببینیم برای یک ورزشکار قهرمان جهان چقدر هزینه می کنیم و برای یک باشگاه فوتبال چقدر؟

شاه محمدی بر انعقاد تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره کل تاکید کرد و گفت: با این تفاهم نامه حمایت های مدیریت شهری از ورزشکاران ساماندهی می شود.

وی به وضعیت نامناسب مسیر دسترسی به استادیوم سردار جنگل پرداخت و گفت: از لحاظ عرض جاده و خط کشی و روشنایی وضعیت مناسبی وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت افزود: به همین منظور فرمانداری بودجه ای ۲ میلیاردی در نظر گرفته است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

شاه محمدی با بیان اینکه ۵ اتوبوس در مقابل ۶ یا ۷ هزار هوادار ناچیز است تصریح کرد: در تاریکی و هوای بارانی نوجوانان از ورزشگاه تا شهر را پیاده طی می کنند و خواهشمندم پیش از فصل سرد سال و شدت گرفتن بارندگی تدبیری اندیشیده شود.

مومنی برای اولین بار آرمین وطن خواه آرمین وظن خواه قهرمان جهان شد. درست است کیسه ما خالی است اما برای جبران این قهرمانی در فکر تجلیل از این قهرمانان هم باید باشیم.

موافقت با حمایت از دو تیم/ تصمیم گیری در خصوص چگونگی حمایت از سپیدرود و داماش در صحن شورا و با حضور شهردار

در ادامه محمدحسن عاقل منش ضمن تاکید بر حمایت از دو تیم گفت: باید با توجه به توانمندی های شهرداری و محدودیت ها و همینطور در نظر داشتن سایر هیئت های ورزشی در اسرع وقت با حضور شهردار رشت در این خصوص تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با ابراز خرسندی از اینکه مسئولین سپیدرود و داماش نیز وضعیت شهرداری رشت را درک می کنند افزود: مدیریت شهری در حد توان خود از این دو تیم حمایت می کند و با وزیران، استاندار و مسئولین مربوطه نشست هایی را به منظور چاره اندیشی و راهکارهای عملیاتی برگزار خواهد کرد.

سید امیرحسین علوی : تمام تلاشمان را می کنیم به سپیدرود و داماش در حدتوان کمک کنیم/ وضعیت مالی شهرداری برای همه آشکار و عیان است/ بعضی اظهار نظرها ذهن را مکدر می کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و راهی شدن زائرین گفت:فضای معنوی در روحیه ما اثر گذاشته و امیدوارم در خدمت صادقانه به مردم تبلور پیدا کند.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه این روزها حمایت از دو تیم سپیدرود و داماش و سفر اربعین موضوعات داغ رسانه ها بوده است افزود: ظرفیت های اجتماعی دو تیم بر کسی پوشیده نیست و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که از سپیدرود و داماش در حد توان حمایت کنیم.

وی با اشاره به مراجعات هیئت های ورزشی تصریح کرد: برای اولین بار در شورا ردیفی برای ورزش در نظر گرفته شد اما این روزها اظهارنظرهایی را می شنوم که احتمالا بر اثر کم اطلاعی مطرح می شود اما با شنیدن آن پس از این زحماتی که همکاران کشیدند ناراحت می شوم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false