×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

محدوده آنها منطقه‌ای است که یا با مصالحه مشخص می‌شود یا در نزاع و درگیری. آنها برای اجرای نقشه سرقت‌ها فقط در محدوده تحت سرقتشان که در هیچ قانونی این حد و مرزها نوشته نشده و تنها در دنیای سارقان و بنا بر قانون یاسای آنها مطرح شده، سرقت‌ها را انجام می‌دهند.

کسی پا در محدوده دیگری نمی‌گذارد که اگر بگذارد بد خواهد دید. شهرام؛ سارق حرفه‌ای که در ۶ ثانیه هر خودرویی به غیر از بنز و بی‌ام و را سرقت می‌کند، از سرقت‌هایش و فوت‌های کوزه گری با خودرو پلاس می‌گوید.

در کدام محله‌ها سرقت می‌کردید؟
کدام محله ندارد، هر کدام محله خاصی برای خود داریم.

این حیطه را چطور مشخص می‌کنید؟
وقتی وارد این کار می‌شوید باید محدوده خاصی برای خودت داشته باشی تا سارق دیگه‌ای وارد حیطه‌ات نشود. ما پاتوق داریم، یعنی تمام سارقان پاتوق دارند که این پاتوق‌ها معمولاً قهوه خانه‌ها یا مراکز مصرف مواد است. در همانجا گروهی تشکیل می‌دهیم. گروهی که هر سارقی با هر تخصصی در آن وجود دارد. در آنجا صحبت می‌کنیم که مثلاً خیابان پاسداران محدوده سرقت گروه ماست.

خب شاید یک گروه دیگر نیز خواهان آن منطقه و محدوده باشد؟
بله اما این موضوع هم راه حل دارد.

چه راه‌حلی؟
اگر با مصالحه و صحبت به نتیجه نرسیدیم، باهم دعوا می‌کنیم. بالاخره در این نزاع دسته جمعی یکی برنده می‌شود و یا بازنده. گروه بازنده حق ندارد وارد محدوده انتخابی شود. اینطوری است که اگر در یک منطقه‌ای سرقت صورت گیرد سارق‌ها می‌دانند که چه کسانی در این سرقت نقش داشته‌اند.

تولیدکنندگان خودرو چه باید بکنند که آمار سرقت پایین‌تر بیاید؟
تمام این‌ها در گرو یک ساچمه است. اگر خودروسازان به سوئیچ ماشین‌ها یک ساچمه اضافه کنند خودروها خیلی راحت سرقت نمی‌شوند. پرشیا، سمند و … سوئیچ‌های ساچمه‌ای دارند اگر این سوئیچ‌ها پره‌ای شود دیگر هیچ دزدی نمی‌تواند در هیچ خودرویی را باز کند.

چه خودروهایی را راحت‌تر می‌توانید سرقت کنید؟
تمامی خودروها و فرقی ندارد خارجی باشد یا ایرانی. اما خودروهای بنز و بی‌ام و به خاطر کدی که دارند ریسک بالایی دارد. البته این ماشین‌ها هم سارقای خاص خودشون را دارند ولی من تخصصم سرقت این ماشین‌ها نیست. من تمام فنون سرقت خودرو را بلدم و برای همین در عرض چند لحظه می‌توانم ماشین را سرقت کنم. تخصصم سرقت پژو است. اگر شما فقط ۱۰ قدم با ماشین خود فاصله داشته باشید و سوئیچ در دست شما باشد من با یک خداحافظی ماشین را سرقت می‌کنم. مثلاً مزدا ۳، ایموبلایزر داره برای سرقت باید شیشه در عقب خودرو را بشکنید و بعد در آن را باز کنید چون ایموبلایزر در عقب را نمی‌گیرد.

ماشین‌ها را چطور انتخاب می‌کنید؟
من ماشین را انتخاب نمی‌کنم، ماشین مرا انتخاب می‌کند. مثل کیف خانم‌ها که به کیف قاپ چشمک می‌زند و می‌گوید من مناسب سرقت هستم. ماشین‌ها هم به من چشمک می‌زنند. هر ماشینی ارزش سرقت کردن را ندارد. تخصص من سرقت انواع و اقسام ضبط و باند است.

چرا فقط ضبط و باند؟
سرقت و فروش آسان ویژگی سرقت ضبط و باند است و البته بازار خرید خوبی دارد.

چطوری در خودروها را باز می‌کنید؟
بستگی به مدل و نوع ماشین دارد اما پیچ گوشتی و یا شاه کلید بهترین وسیله برای باز کردن در خودرو است. من این کار را در عرض ۶ ثانیه انجام می‌دهم./صبحانه آنلاین

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false