×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت: دکتر پورعلی  که در غیاب علیرضا حاجی پور به عنوان نماینده ی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در دهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت سخن می گفت؛ تاکید کرد: با مجموعه اقدامات زیربنایی و اصولی که در طول یکسال گذشته انجام شده وضعیت لندفیل سراوان در نقطه ی مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی نیست.

   وی با اشاره به اعتراض اهالی منطقه گفت: اعتراض آنها به حق است اما در حال حاضر تا ساخت نیروگاه زباله سوز رشت شهرداری چاره یی ندارد مگر اینکه  زباله ها را در همین سراوان دفن کند.

   وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آلودگیهای محل دفنگاه دیواره گذاری، گاردریل گذاری و فنس کشی شده تا احشام سرگردان وارد منطقه نشوند و آلودگیها از این طریق انتشار نیابد گفت: مجموعه ی این اقدامات با کار سمپاشی که به طور مداوم صورت می گیرد سبب کنترل آلودگیهای این منطقه شده است.

   دکتر پورعلی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب اعتراضات چند روز اخیر بود مساله ی تکثیر مگسها و افزایش تعداد آنها در منطقه بوده که باید توضیح داد که رانش صورت گرفته و شرایط مساعد جوی سبب افزایش حشرات موذی شده است. اما با سمپاشیهایی که انجام شده و می شود در روزهای آینده این وضعیت کنترل خواهد شد.

   دکتر جهانگیری مدیر عامل کارخانه ی کود آلی استان گیلان نیز با اشاره به اینکه ما موضوع سمپاشی زباله های لندفیل سراوان از مدتها پیش به طور جدی برای کنترل نسل مگسها و حشرات موذی دنبال می شود؛ گفت: روزانه ۱۰۰لیتر سم توسط سازمان مدیریت پسماندها خریداری شده و حدود ۸۰لیتر هم از طریق مرکز بهداشت در اختیار سازمان قرار می گیرد یعنی روزانه حدود پنج میلیون تومان برای سمپاشی لندفیل سراوان هزینه می شود.

   وی در ادامه خاطر نشان کرد:جهت کاهش زباله های ورودی به محل دفن سراوان ابتدا باید موضوع بهسازی، توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه ی کود آلی تا ظرفیت ۱۰۰۰تن در روز انجام شود و ریجکت کارخانه ی کود آلی وارد نیروگاه زباله سوز شده در این صورت تنها روزانه ۵۰تن خاکستر برای دفن تولید می شود که حتی قابلیت استفاده به عنوان مصالح ساختمانی و تولید بلوکها را نیز دارد و همراستا با توسعه ی پردازش میانی و ایجاد زباله سوز کار تفکیک زباله از مبدا و کاهش حجم و میزان زباله ها از طریق آموزش خانوارها و فرهنگسازی به وسیله ی رسانه های گروهی انجام شود/./.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false