×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

  • امام جمعه مشهد گفت: از عزیزان مسئول ستاد اربعین می‌خواهم با بینش اقتصادی و اداری مسائل را نبینند و اینگونه بخواهند برای زائران اربعین برنامه‌ریزی کنند.

    آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام حسن(ع)  اظهار کرد: ایشان نماد و عصاره مظلومیت هستند.

    وی انسجام شیعیان را اصل حرکتی امام حسن(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: جریان انسجام شیعه به‌عنوان یک اصل اصیل و هدف امام حسن حتی بعد از عاشورا هم ادامه داشت، امروز هم به‌عنوان یک مسأله ضروری برای جهان تشیع در برابر این عداوت‌ها و دشمنی‌ها ضرورت دارد، ایام اربعین و راهپیمایی اربعین به طرف قبر سیدالشهدا، ابزار تشکیلات سازی جهانی شیعه به‌صورت طبیعی و خودکار است.

    امام جمعه مشهد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان تأکید داشتند که «مسأله راهپیمایی و پیاده‌روی سیدالشهدا در اربعین توسعه پیدا کند»، این‌که ۲۰ میلیون شیعه امام حسین در کربلا می‌گویند «یا حسین» و راه می‌افتند به طرف قبر شش‌گوشه ابی‌عبدالله، این یک جریان مقدس خودکار تشکیلات‌سازی انسجام جهانی شیعه است که مؤسس آن امام حسن مجتبی (ع) است.

    نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی به وجود دو جریان پیش روی زائران پیاده اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: در این حرکت هم در ایران و هم در عراق با دو جریان روبرو هستیم، یک جریان که در خود ایران یک عده کمک و وسایلی را برای زائران آماده می‌کنند، اما در عراق به چه مناسبت ۴۰ دلار از زائر امام حسین پول گرفتند؟ هیچ توجیه دینی و عاطفی ندارد جز این‌که بخواهد بگوید دولت عراق یک دولت لائیک است.

    وی ادامه داد: آدم فقیر پریشانی که قوت لایموت زن و بچه‌اش را قطع کرده و می‌خواهد با پای پیاده راه برود به طرف قبر امام حسین، ۴۰ دلار از او پول بگیرند یا این‌که یک‌مرتبه عوارض فرودگاه‌ها را چند برابر کنند چون ایام اربعین، عاشقان امام حسین(ع) بیشتر می‌آیند؟ از آن‌طرف هم یک عده مردم متدین، این‌همه موکب می‌زنند و پذیرایی می‌کنند، سفره‌ها پهن می‌کنند، مردم کربلا در خانه‌هایشان را باز می‌کنند برای مهمانان امام حسین، از یک‌طرف این‌ها هستند و از آن‌طرف هم آنان ۴۰ دلار بگیرند، یک ویزا بدهند که آقا با پای پیاده به زیارت امام حسین برود، هیچ توجیهی ندارد.

    علم‌الهدی ادامه داد: عزیزان ما در سیاست خارجی باید با لابی‌های خودشان این را به دولت عراق بفهمانند امروز که جوانان ما به‌عنوان مدافعان حرم در براندازی تکفیر از سرزمین اهل‌بیت جان می‌دهند، این طرز برخورد نیست که برای یک عده عاشق امام حسین(ع) که می‌خواهند ویزا بگیرند، ۴۰ دلار پول بگیرند.

    امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که در ایران هم همین‌طور شده، یک عده دارند خدمت می‌کنند، کمک می‌کنند و موکب راه‌اندازی می‌کنند، عده‌ای هم آمدند اربعین امام حسین را کاسبی قرار داده‌اند، یادآور شد:  یک شرکت بیمه ایران چند میلیارد انباشته می‌کند، از مردم می‌گیرد نه به اسم بیمه امسال، به اسم بیمه سال آینده که شاید این قرارداد سال آینده با آنان بسته نشود، این چه مجوزی دارد؟

  • \ ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false